نماینده تجاری آمریکا ضمن دفاع از سیاست تعرفه‌ای کشورش، اتحادیه اروپا را متهم به ایجاد یک نظریه قانونی ساختگی برای توجیه تعرفه علیه واشنگتن کرد.

آمریکا اتحادیه اروپا را متهم به تدوین نظریه قانونی جعلی برای توجیه تعرفه‌های ضد این کشور کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، رابرت لایت هایزر، نماینده تجاری آمریکا با محکوم کردن برنامه‌های اروپایی کشورش اعلام کرد: اتحادیه اروپا از یک نظریه قانونی ساختگی برای توجیه تعرفه‌های تجاری خود علیه واشنگتن استفاده می‌کند.

لایت هایرز از برنامه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای ضربه زدن به متحدان اصلی خود و اعضای سازمان تجارت جهانی از جمله کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا، با اعمال تعرفه بر فلزاتی از جمله فولاد و آلومینیوم و به بهانه حفظ امنیت ملی، دفاع کرد.

نماینده تجاری آمریکا بیشترین اعتراض خود را متوجه چین و اتحادیه اروپا دانست و اختصاص میلیاردها دلار پول در تعرفه‌های تلافی‌جویانه را نشان دهنده ریاکاری کامل کسانی دانست که بخش زیادی از سیستم تجاری جهان را مدیریت می‌کنند.

لایت هایرز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ماهها است اتحادیه اروپا، چین و دیگر کشورها سیاست تجاری آمریکا را مورد انتقاد قرار دادند در حالی که ادعا می‌کنند از سازمان تجارت جهانی حمایت می‌کنند، تعرفه‌های اخیر آنها این مسئله را به اثبات رساند که آنها به سادگی قوانین سازمان تجارت جهانی را نادیده گرفته‌اند.

نماینده آمریکا در ادامه گفت: اتحادیه اروپا یک نظریه قانونی بی‌اساسی را برای توجیه تعرفه‌های تلافی‌جویانه خود علیه تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم دولت ترامپ جعل کرده است.

نماینده تجاری آمریکا تاکید کرد کشورش در مواجهه با تعرفه‌های تلافی‌جویانه و به منظور حفظ کل منافع خود تمامی اقدامات لازم را در پیش خواهد گرفت. لایت هایرز تمامی اقدامات تعرفه‌ای آمریکا را کاملا قانونی و بر اساس قوانین آمریکا و مقررات سازمان تجارت جهانی قابل توجیه  خواند.

او در ادامه افزود: در حالی که آمریکا در این موضوع مسئولانه برخورد کرد اتحادیه اروپا و حامیان آن اینگونه عمل نکردند. آنها به جای همکاری با آمریکا با اعمال تعرفه اقدام آمریکا را تلافی کرده تا بتوانند شرکت‌ها و کارگران آمریکایی را تنبیه کنند. نماینده تجاری آمریکا در ادامه تاکید کرد اتحادیه اروپا و اعضای سازمان تجارت جهانی از جمله چین قوانین سازمان تجارت جهانی را نادیده می‌گیرد. زمانی که اتحادیه اروپا در اقدامی تلافی‌جویانه تعرفه متقابل وضع می‌کند به سیستم تجارت چندجانبه جهانی آسیب می‌زند.

اتحادیه اروپا روز جمعه در واکنش به تعرفه آلومینیوم و فولاد، تعرفه‌ای نزدیک به 3.2 میلیارد دلار بر روی کالاهای تولید آمریکا وضع کرد. کانادا نیز از اول جولای در واکنش به تعرفه‌های آمریکا تعرفه 12.4 میلیارد دلاری بر محصولات آمریکا اعمال می‌کند. چین نیز قرار است که تعرفه‌ای در حدود 50 میلیارد دلار بر محصولات آمریکا وضع کند. مکزیک نیز پیشتر تعرفه‌‌ای را بر حدود 3 میلیارد دلار از صادرات آمریکا وضع کرده است.

 روز گذشته ترامپ ضمن دفاع از اقدامات تعرفه‌ای خود اعلام کرد این اقدامات او دیگر کشورها را پای میز مذاکره خواهد آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار