رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: با بازدید و حمایت مالی از ۴۵ واحد صنعتی استان طی امسال، ۱۱۱ اشتغال جدید در این واحد‌ها به وجود آمده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم - محمود سیجانی روز سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات استانداری قم، گفت: پرداخت ۲۳۵ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۵ واحد صنعتی قم طی دو هفته گذشته نهایی شده و پرونده این واحد‌ها به زودی به بانک‌های عامل معرفی خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در بخش جهاد کشاورزی نیز ۱۴۸ میلیارد تومان جذب تسهیلات جدید رونق تولید به بانک‌های عامل استان معرفی شده است.

سیجانی با اشاره به روند شفاف سازی انجام شده در کشور در قالب سامانه جامع تجارت، گفت: در این راستا با نقدینگی کمتر سه برابر تسهیلات به بخش تولید پرداخت خواهد شد.

او گفت: در روش جدید تامین مالی از مشکلات گذشته بانکی جلوگیری کرده و مطالبات قطعه سازان از واحد‌های تولیدی انبوه کمتر می‌شود.

سیجانی با بیان اینکه لازمه استفاده از تسهیلات سامانه تجارت ثبت تمام فاکتور‌های مالی و فعالیت حلقه‌های تولید است،گفت: هم اکنون این تسهیلات در بخش نساجی، صنایع غذایی، صنایع فلزی، معدنی، خودروسازی و قطعه سازی امکان پرداخت دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز در این جلسه با اشاره به عدم اجرایی شدن مصوبه ۲ مگاواتی برق در واحد‌های صنعتی، گفت: شرکت توزیع نیروی برق قم در این خصوص ظرفیت لازم را دارد، اما اختیار کافی ندارد.

مهرداد غضنفری گفت: برای احداث شهرک صنعتی جدید در شهرستان جعفرآباد باید یک منطق قوی کارشناسی وجود داشته باشد و نیاز‌های آتی و موجود به درستی احصاء شود.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد. حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحد‌های صنعتی قم فراتر از ۸۵هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: صنعت و معدن ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار