مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در ۹ ماهه امسال ۳۰ هزار و ۱۸ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - فرامرز شادفر گفت: سهم نیروگاه‌های برق‌آبی در این مدت ۷ هزار و ۳۵۷ گیگاوات ساعت معادل ۲۴ درصد، سهم نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی برابر با ۲۲ هزار و ۱۹۱ گیگاوات ساعت معادل ۷۲.۵ درصد و سهم نیروگاه‌های تولید پراکنده ۴۶۹ گیگاوات ساعت معادل حدود ۱.۵ درصد از کل انرژی تولیدی بوده است.

او می گوید: ۴۳ درصد از برق تولیدی نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان از سوی بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و ۵۷ درصد از سوی نیروگاه‌های بخش خصوصی (زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) تولید و به شبکه تحویل شده است.

به گفته مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان پیک آذرماه ۱۴۰۰ به میزان ۳ هزار و ۳۵۰ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار پارسال ۶ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول انرژی مصرفی در نه ماهه سال ۱۴۰۰ را  نیز  با ۳۴ هزار و ۷۸۸ گیگاوات ساعت عنوان کرد و گفت:  که این میزان نشان دهنده حدود ۸.۹ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در  پارسال است.

شادفر می گوید: به منظور تامین انرژی مطمئن برای کلیه مشترکین و تامین رفاه عمومی ضروری است تا استفاده بهینه از انرژی الکتریکی از سوی تمامی اقشار جامعه به طور جدی مدنظر قرار گیرد و  جابه‌جایی مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف (۱۸ الی ۲۱) به سایر ساعات شبانه‌روز توسط کلیه مصرف کنندگان امری لازم و ضروری است.

او گفت:  ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال برابر با ۱۳ هزار و ۱۹۶ مگاوات بوده که از این مقدار، ظرفیت منصوبه بخش آبی هشت هزار و ۱۶۹ مگاوات و بخش حرارتی پنج هزار و ۲۷ مگاوات است. ظرفیت منصوبه بخش DG (تولید پراکنده) نیز ۱۳۹ مگاوات است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: تولید برق ، شرکت برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.