مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت : برای راه اندازی ۴۱ پروژه نیمه تمام ورزشی در استان نیازمند ۱۸۵ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان  قزوین - علایی مقدم در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: در حال حاضر ۴۱ پروژه نیمه تمام در استان قزوین وجود دارد که اگر ۱۸۵ میلیارد تومان اعتبار نقد وجود داشته باشد سریعاً راه اندازی می‌شوند.

نهاد ریاست جمهوری قول مساعد راه اندازی طرح‌های نیمه تمام ورزشی در استان قزوین را داده است و منتظر حضور رئیس جمهور در استان برای تصمیم گیری برای راه اندازی این طرح‌ها هستیم.

 علیرغم کسری بودجه امسال ۷ طرح ورزشی در جای جای استان قزوین افتتاح شده است و ۸ طرح ورزشی هم با پیشرفت ۹۵ درصدی تا پایان سال به بهره برداری می‌رسند.

 سالن ۶ هزار نفری سرپوشیده و سالن سرپوشیده دوومیدانی، طرح‌های ملی استان قزوین هستند که ۲۵۰ میلیارد تومان برای راه اندازی آن‌ها نیاز داریم و امیدواریم بخش خصوصی برای تکمیل این طرح‌های نیمه تمام پای کار بیاید.

علایی مقدم با بیان اینکه استان قزوین جزو استان‌های پیشرو در زمینه ورزش روستایی است، تصریح کرد: ۱۵۶ خانه ورزش روستایی در استان قزوین فعالیت می‌کنند و تجهیزات ورزشی ۴۰ خانه روستایی هم خریداری شده است و در دهه فجر به بهره برداری می‌رسند.

سرانه ورزشی در استان قزوین بر اساس برنامه پنجم توسعه ۸۶ سانتیمتر است که توسعه ۵۵ سانتیمتر آن بر عهده اداره کل ورزش و جوانان و باقیمانده بر عهده دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی بوده است.

متأسفانه هنوز به سرانه یک متر و ۲۰ سانتیمتر برای هر فرد در استان قزوین بر اساس برنامه توسعه کشور نرسیده ایم.

قزوین، البرز و تاکستان هنوز به سرانه ورزشی یک متر نرسیده اند و برخی از شهرستان‌ها از جمله بوئین زهرا خوشبختانه به این سرانه رسیده اند.

در تلاش هستیم طرح‌های با اولویت را به بهره برداری برسانیم تا بتوانیم به سرانه ورزشی یک متر به ازای هر نفر برسیم.

 نیرو‌های سامان یافته دارای بیمه ورزشی که در استان قزوین فعالیت کنند ۴۸ هزار نفر هستند که سال ۹۸ و قبل از شیوع کرونا، این تعداد ۸۰ هزار و ۸۰۰ نفر بوده است.

 در سال ۱۴۰۰ جمعیت ورزشکار دارای بیمه ورزشی را باید به صد هزار نفر می‌رساندیم که به دلیل شیوع کرونا این موضوع محقق نشد.

در حال حاضر مردم می‌توانند با نشان دادن کارت واکسن با ظرفیت ۳۰ درصد از امکانات ورزشی استفاده کنند.

صد و یک باشگاه ورزشی ویژه بانوان، ۲۶۵ باشگاه ویژه آقایان و ۲۹۸ باشگاه مختلط که در زمان‌های خاص برای آقایان و خانم‌ها استفاده می‌شود در استان قزوین وجود دارد که در مجموع ۶۶۴ باشگاه ورزشی خصوصی و استیجاری در استان فعال هستند.

برنامه‌های متعدد استعدادیابی برای حضور در المپیاد‌های استعداد برتر در استان قزوین در حال برگزاری است تا بتوانیم از میان مستعدان استان، افراد شایسته ورود به تیم ملی تربیت کنیم.

  در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ نوزده نفر در قالب ورزرشکار، داور و مربی به بازی‌ها اعزام کردیم و خوشبختانه ۸ مدال کسب کردیم و اگر از جوان‌ها حمایت کنیم، قطعاً مدال‌های بیشتری کسب می‌کنیم.

 سال آینده هم تیم قوی و منسجمی به بازی‌های آسیایی اعزام می‌کنیم.

به گفته اعلایی مقدم، ورزشکاران استان قزوین در پارالمپیک برای اولین بار در تاریخ استان، مدال طلا کسب کردند و بانوان هم برای نخستین بار در رقابت‌های جهانی خوش درخشیدند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین با بیان اینکه ۲۵ تشک کشتی در استان فعال است، گفت: امسال خانه کشتی شال افتتاح شد و در شریف آباد هم خانه کشتی افتتاح می‌شود و تعمیرات اساسی خانه کشتی تاکستان هم در دستور کار است.

 امروز کشتی استان قزوین با گذشته قابل مقایسه نیست و از مسئول هیئت کشتی استان خواستیم به فکر تربیت کشتی گیران باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.