استاندار قزوین گفت: توسعه ورزش قهرمانی استان باید در حوزه‌های مستعد و دارای امکانات و زیرساخت‌ها هدف گذاری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان  قزوین - محمد مهدی اعلایی در شورای تربیت بدنی و ورزش استان گفت:در حوزه ورزش قهرمانی باید سیاست گذاری‌ها و برنامه ریزی‌ها براساس استعداد‌ها و زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها صورت گیرد تا امکانات دستگاه‌ها برای حمایت‌های مالی و مادی از قهرمانان بسیج شود و از پراکنده کاری‌ها جلوگیری به عمل آید.

در وهله اول باید یک استراتژی و خط مشی اساسی را در این زمینه تعیین کنیم و مسیر حرکت ما در آن جهت باشد، چون در برخی رشته‌ها استعداد‌های بیشتر و رقبای کمتری داریم و باید در این حوزه برنامه ریزی کنیم.

 در حوزه ورزش همگانی باید با برگزاری همایش‌های پیاده روی، ایجاد شادابی و نشاط اجتماعی را در سطح استان داشته باشیم که تمرکز تصمیم گیری و برنامه ریزی آن در شورای تربیت بدنی استان صورت گیرد.

اعلایی می گوید:متاسفانه برخی شاخص‌های اجتماعی استان خوب نیست و طبق یک دیدگاه، برای برخورد با آن‌ها نباید مستقیم به سراغ شان رفت.

استاندار درباره حمایت از ورزشکاران قهرمان نیز گفت: آنچه تکلیف قانونی در این زمینه است باید روی آن برنامه ریزی کنیم و در این راستا می‌توان قهرمانانی را که مدرک زیر لیسانس دارند را برای استخدام به نیرو‌های نظامی معرفی کرد.

باید یک کمیته و کارگروه با عضویت دستگاه‌های متولی برای جذب و حمایت از قهرمانان ورزشی با مسوولیت معاونت توسعه منابع انسانی استانداری تشکیل شود تا برنامه ریزی در این حوزه صورت گیرد و کار‌ها پیش برود.

 باید یک کارگروه با تولی‌گری سازمان صنعت، معدن و تجارت و عضویت شرکت شهرک‌ها و سازمان برنامه و بودجه استان تشکیل شود تا با ورود جدی صنایع استان بخشی از مشکلات ورزشکاران استان مرتفع شود.

 کارگروه ورزش همکاران در استان با دبیری اداره کل ورزش و جوانان تشکیل شود و سالانه با اعزام تیم هایی، دستگاه‌ها را در این زمینه مورد ارزیابی و تشویق قرار گیرند.

دستگاه‌های اجرایی اگر بخواهند می‌توانند یک درصد اعتبارات خود را برای ورزش هزینه کنند و مکان‌هایی را برای ورزش همکاران تهیه و تخصیص بدهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار