مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: سالانه بیش از ۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات جاری صرف تعمیر و نگهداری شبکه‌های آبیاری استان می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -  حسن ساسانی، امروز در نشست مشترک جهاد کشاورزی، سازمان تعاونی روستایی و آب منطقه‌ای استان گفت: رسیدن به نتیجه دلخواه در باره موضوع آب در گرو ایجاد زبان مشترک بین شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی است.

او می‌گوید آب منطقه‌ای اعتقاد کاملی به ضرورت مشارکت بیش از پیش جهاد کشاورزی، صنف و اتحاد تعاون روستایی و آب منطقه‌ای دارد.

آب منطقه‌ای از دادن اطلاعات مورد نیاز به اصناف و تشکل‌ها دریغ نخواهد کرد.

ساسانی گفت: از ۷۰ هزار هکتار اراضی شرق اصفهان نقشه هوایی تهیه شده است و هم اکنون اطلاعات بسیار خوبی در باره کشاورزی منطقه در اختیار داریم.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: مقرر شد تا با ترکیب سازمان تعاونی روستایی، مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و تشکل‌های صنفی کشاورزی، کارگروهی تشکیل شود تا بطور مستمر در باره مشکلات جاری به گفتگو بنشینند.

محسن حاج آبادی گفت: در گذشته مدیریت آب، دولتی بود و همواره این مساله با اعتراض کشاورزان مواجه می‌شد، اما در قالب این تشکل که از بدنه بخش کشاورزی است، فرایند کاشت، داشت و برداشت در حوزه توزیع و تحویل آب نیز بصورت بهینه صورت می‌گیرد.

نشست مشترک جهاد کشاورزی، سازمان تعاونی روستایی استان و آب منطقه‌ای استان اصفهان با محوریت و میزبانی دفتر مشارکت‌های مردمی و طرح‌های زودبازده شرکت آب منطقه‌ای برای بررسی راهکار‌های تحقق مدیریت مشارکتی آب کشاورزی برگزار شد.

در این نشست مقرر شد بزودی حجمی از آب در اختیار کشاورزان استان قرار بگیرد و نظارت بر بهره برداری از آن نیز در اختیار خود آنان باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.