مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه گفت : طی ۹ ماه امسال ۲۸۹ سرمایه‌گذار در شهرک‌های صنعتی استان مستقر شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- بیژن کردستانی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه گفت : شرکت شهرک‌های صنعتی از سال ۷۳ در استان کار خود را شروع کرده است.

وظیفه ذاتی شرکت شهرک‌های صنعتی ایجاد مجموعه و مکانی جهت جذب سرمایه‌گذار در شهرک‌های صنعتی استان و ارائه خدمات از جمله آب، برق گاز، تلفن و آنچه که یک سرمایه‌گذار برای شروع کار و احداث واحد صنعتی نیاز دارد، است.

در استان از سال ۷۳ که روند واگذاری و آماده‌سازی شهرک‌ها را شروع کرده‌ایم تا سال ۹۴ تا ۹۵، که بیش از بیست سال از عمر این شرکت می‌گذشت با توجه به زیرساخت‌هایی که محیا می‌شد سرمایه‌گذار‌های که وارد استان می‌شدند هرسال در یک شاخص ثابت بین ۴۰ تا ۵۰ سرمایه‌گذار در این شهرک‌ها استقرار پیدا می‌کرد.

تکمیل زیرساخت‌ها در این شهرک‌ها با توجه به تأمین منابع به مرور در حال انجام بود، اما از آنجا که استان کرمانشاه از سال‌های قبل به عنوان یک مرکز شاخص و بزرگ در غرب کشور شناخته شده و همچنان به عنوان موتور حرکت کننده صنعت در غرب کشور تعریف شده، با همکاری تمامی دستگاه‌های استان و مجموعه استانداری برای ایجاد تغییر در استان و رهایی از معضل بیکاری به این نتجه رسیدیم که باید زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی استان محیا شود.

همین باعث شد که یک شهرک صنعتی بزرگ یک‌هزار هکتاری در غرب کشور احداث کنیم که در غرب کشور نظیر آن وجود ندارد و از سال ۹۵ به بعد این زیرساخت‌ها سرعت بیشتری گرفت و سبب شد روند جذب سرمایه‌گذاری در استان چشمگیر شود.

به طوریکه در سال ۹۶، در شهرک‌های صنعتی سطح استان ۶۹ سرمایه‌گذار، سال ۹۷ حدود ۲۶۳ سرمایه‌گذار و سال ۹۸ هم ۲۲۶ سرمایه‌گذار استقرار پیدا کنند.

 ۳۹۵ سرمایه‌گذار طی سال گذشته در شهرک‌های صنعتی استان استرار دارد طی ۹ ماه امسال هم ۲۸۹ سرمایه‌گذار در شهرک‌های صنعتی استان مستقر شده‌اند.

براساس ضوابط و قوانین فعال بودن و نبودن واحد‌های صنعتی با توجه به نوع تولید و فصلی بودن و غیرفصلی بودن آن‌ها مربوط به دستگاه‌های متولی از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، جهاد کشاورزی، صنایع تبدیلی و میراث فرهنگی است.

از ۲ هزار قراردادی تا به امروز در شرکت شهرک‌های صنعتی منعقد شده تنها ۳۸۵ واحد پروانه بهره‌برداری دارند و که از میزان ۶۳ واحد در شهرک‌های صنعتی به دلایل مختلفی غیرفعال هستند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.