سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از ایجاد بیش از ۴۰۰ فرصت شغلی در حوزه گردشگری از ابتدای امسال در کرمانشاه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- جبار گوهری سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۰۰ نفر فرصت شغلی در حوزه صنایع دستی ایجاد شده که با اختصاص تسهیلات این تعداد به بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر می‌رسد.

از محل بنیاد برکت، مشاغل خانگی و بند الف تبصره ۱۸ تسهیلات پرداخت می‌شود و تاکنون بیش از یک هزار طرح در حوزه صنایع‌دستی متقاضی دریافت تسهیلات هستند.

بیش از ۸.۵ میلیارد تومان متقاضی تسهیلات صنایع‌دستی معرفی شده و نزدیک به چهار میلیارد پرداخت شده که این رقم تا نیمه بهمن‌ماه امسال به بیش از ۱۲ میلیارد تومان می‌رسد.

از محل مشاغل خانگی ۱۲ میلیارد تومان، بنیاد برکت بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان با سود چهار درصد و بند الف تبصره ۱۸ مبلغ ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان که سود آن از چهار درصد به بالاست و این تسهیلات با مهلت بازپرداخت پنج ساله است.

با توجه به شیوع ویروس کرونا با وجود مکاتبه با دانشگاه علوم پزشکی، امکان برگزاری نمایشگاه در امسال تاکنون میسر نبوده و در حال حاضر با شهرداری و ستاد کرونا استان کرمانشاه نامه‌نگاری‌هایی انجام شده که منتظر موافقت بوده و پس از آن اجرا می‌شود و سی و پنجمین نمایشگاه صنایع‌دستی و گردشگری از ۹ تا ۱۲ بهمن‌ماه امسال در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمانشاه برگزار می‌شود.

پوشش بیمه‌ای ۶۰۰ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی، پرداخت تسهیلات، برگزاری دوره‌های آموزشی، ایجاد بازارچه‌ها و فروشگاه‌های دائمی و دریافت نشان ملی از جمله حمایت‌های اداره میراث فرهنگی استان کرمانشاه است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.