رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرپل‌ذهاب از احداث ۶۰۰ متر پیاده راه مسیر منتهی به آبشار پیران از جاذبه‌های طبیعی گردشگری این شهرستان با ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اسناد خزانه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- مظفر غلامی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرپل‌ذهاب گفت : راه دسترسی به آبشار پیران در جریان زلزله ۲۱ آبان سال ۹۶ تخریب شد که با پیگیری‌های انجام شده بخشی از این راه دسترسی مرمت شد.

با پیگیری‌هایی که در توسعه گردشگری انجام دادیم، در صورت تامین اعتبار مجدد کار بازسازی مابقی مسیر انجام خواهد شد.

با پیگیری‌های انجام شده ۶ چشمه سرویس بهداشتی واقع در محل پارکینگ آبشار پیران که پیش از این احداث شده بود، ولی بطور کامل با توجه به ریزش کوه بالادست در زلزله تخریب شد با پیگیری زیاد و تامین اعتبار این سرویس‌ها بازسازی شد.

در سال ۹۸ طی تفاهم نامه‌ای از طریق گردشگری استان کرمانشاه با یکی از شرکت‌های گردشگری، محدوده آبشار و مسیر دسترسی آن به شرکت توسعه گردشگری اختصاص پیدا کرد و در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

خط انتقال آب به شهر خسروی تعمیر و بازسازی می شود

به همت اکیپ حوادث و اتفاقات امور آبفا شهرستان قصرشیرین خط انتقال آب ۲۵۰ میلیمتری به شهر خسروی تعمیر و بازسازی شد.

بهزاد صیدمرادی مدیر امور آبفا شهرستان قصرشیرین گفت: پس از اطلاع از نشت آب در مسیر خط انتقال آب به شهر خسروی، اکیپ حوادث و اتفاقات این امور به فوریت در محل حاضر و پس از بررسی موضوع موفق به شناسایی یک فقره شکستگی در خط انتقال آب به شهر خسروی شدند.

عملیات تعمیر شکستگی خط لوله ۲۵۰ میلیمتری چدن داکتیل خط انتقال به شهر خسروی با وجود ترانشه ریزشی به علت شوره زار بودن خاک منطقه و عمق بالای حفاری پس از ۴ ساعت کار مداوم با موفقیت به پایان رسید.

از مشترکین گرامی درخواست می شود محدودیت منابع آب را جدی گرفته و در صورت مشاهده هر گونه هدر رفت آب مراتب را با سامانه ۱۲۲ حوادث و اتفاقات شرکت آب و فاضلاب استان درمیان بگذارند.

این خط لوله، انتقال دهنده آب از مخزن اصلی شهر قصرشیرین به شهر خسروی است.

نبود زمین مناسب مشکل اصلی اجرایی نشدن طرح ملی مسکن

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب از نبود زمین مناسب به عنوان مشکل اصلی اجرایی نشدن طرح ملی مسکن در سرپل‌ذهاب یاد کرد.

نورالدین فرزادی‌پور گفت: سرپل ذهاب به دلیل وجو نداشتن زمین مناسب در محدوده شهری از طرح بزرگ مسکن ملی دولت سیزدهم برخوردار نیست.

به دلیل وجود نداشتن زمین در محدوده شهری در جلسه شورای مسکن مقرر شد که زمین به صورت منفصل در خارج از محدوده شهر برای ایجاد یک شهرک مسکونی شناسایی و تأمین شود.

یکی از انتظارات مردم اجرایی شدن طرح مسکن ملی در شهرستان است،مسکن و شهرسازی و دستگاه‌های دیگر مکلف به شناسایی و تأمین زمین مناسب برای اجرای طرح مسکن ملی شدند.

بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی (ره) با همکاری بخشداران شهرستان نسبت به تأمین زمین مناسب در داخل طرح هادی روستا‌های تابعه اقدام می‌کنند.

در اجرای ماده ۶ ساماندهی و ماده ۱۰ قانون جهش مسکن اداره دارایی شهرستان سرپل ذهاب باید زمین مازاد دستگاه‌های دولتی را شناسایی و به مسکن و شهرسازی اعلام کند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.