در استان همدان؛

۵۰ زندانی تا میلاد حضرت زهرا(س) آزاد می شوند

۵۰ زندانی جرائم غیرعمد استان همدان در قالب اجرای طرح «کوثر نبوی» تا روز ولادت حضرت زهرا (س) آزاد می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-  مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: طرح «کوثر نبوی» پس از ایام فاطمیه و از سالروز شهادت سردار سلیمانی در همدان آغاز شده که هدف از آن فراهم کردن زمینه آزادی ۵۰ زندانی جرائم غیرعمد در استان همدان است.

روحانی منش گفت: بانوان زندانی، خانواده ایثارگران، افراد مُسن و بیمار و زندانیانی که مبلغ بدهی آن‌ها کمتر از ۵۰۰ میلیون ریال است در اولویت آزادی قرار دارند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: از زمان آغاز طرح «کوثر نبوی» تاکنون ۲۰ زندانی جرائم غیرعمد با کمک خیران نیک اندیش، نیرو‌های سپاه، بسیج حقوق دان، هیات‌های مذهبی و نمازگزاران مساجد آزاد شدند.

روحانی منش گفت: پیش از اجرای طرح کوثر نبوی طرح «شهید سلیمانی» از ابتدای آبان تا روز شهادت این فرمانده اجرا شد که نتیجه آن بازگشت ۳۰ زندانی به آغوش خانواده بود.

او گفت: در حال حاضر ۲۶۷ زندانی جرائم غیرعمد به علت ناتوانی در پرداخت بدهی مالی در زندان‌های این استان محبوس بوده که هشت تن از آن‌ها زن هستند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: ۱۹۶ نفر از زندانیان به خاطر محکومیت‌های مالی، ۶۸ نفر به علت ناتوانی در پرداخت مهریه، هشت نفر به علت ناتوانی در پرداخت نفقه و پنج نفر به علت دیه ناشی از حوادث در زندان به سر می‌برند.

انتهای پیام/د

 

برچسب ها: زندانی ، آزادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار