مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: ۲۶۷ زندانی جرائم غیرعمد به علت ناتوانی در پرداخت بدهی در زندان‌های این استان چشم انتظار یاری خیران هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- یدالله روحانی منش مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: ۱۹۶ نفر از زندانیان به علت محکومیت‌های مالی، ۶۸ نفر به علت ناتوانی در پرداخت مهریه، هشت نفر به علت ناتوانی در پرداخت نفقه و پنج نفر به علت دیه ناشی از حوادث در زندان به سر می‌برند.

اوگفت:کمترین میزان بدهی مالی مربوط به زن ۵۰ ساله‌ای است که به علت بدهی مالی ۶ میلیون تومانی ناشی از سفته راهی زندان شد و این زن میانسال که در حرفه خیاطی فعالیت داشت از ۱۹ دی ماه امسال زندانی شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: همچنین در پرونده دیگری یک مرد ۳۶ ساله به خاطر ناتوانی در پرداخت نفقه ۹ میلیون تومانی با شکایت زوجه از ۱۴ دی ۱۴۰۰ زندانی شد.

یدالله روحانی منش گفت: ۱۹۸ زندانی جرائم غیرعمد این استان در ۹ ماه نخست امسال آزاد شدند که ۱۲۸ نفر از این افراد برای مسائل مالی، ۴۷ نفر به علت ناتوانی در پرداخت مهریه، ۲۲ نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه و یک نفر نیز برای پرداخت دیه ناشی از حادثه، زندانی شده بودند.

به گفته او مجموع بدهی این زندانیان حدود ۴۹۷ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال بود، که بدهی این افراد از طریق گذشت شاکیان، آورده زندانی، «اعسار به تقسیط» و پرداخت تسهیلات کم بهره تامین و پرداخت شد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار