استاندار ایلام با اشاره به اینکه ۸۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات تبصره ۱۸ به استان تخصیص یافته است، بر لزوم اهتمام دستگاه‌های مسوول بر جذب حداکثری آن تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام - حسن بهرام نیا در نشست جلسه تبصره ۱۸ استان گفت: از مجموع ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات تبصره ۱۸ کشور، ۸۰۰ میلیارد تومان سهم استان است که همه بانک‌ها قبل از انقضای مهلت باید نسبت به جذب سهم استانی اقدام کنند.

او گفت: باید ظرف یک هفته همه طرح‌های ارجاع داده شده به بانک‌ها تعیین تکلیف شود و از آنجایی که یک و نیم برابر سقف تعداد طرح‌ها به بانک‌ها طرح ارائه شده، سعی کنند مدیران بانک سخت گیری‌ها را در خصوص تضامین کمتر کنید.

استاندار ایلام با انتقاد از طولانی بودن فرآیند پرداخت تسهیلات گفت: کارشناس شما با کارشناسان مرکز چه تفاوتی دارد؟ گرفتن برخی تسهیلات کفش آهنی می‌خواهد و بطور معمول افراد به دلیل این طولانی شدن‌ها و سخت گیری قید آنرا می‌زنند.

بهرام نیا گفت: بخش زیادی از سفره مردم در نتیجه تصمیمات این جلسات کوچک و بزرگ می‌شود، مدیر جهادی بهبود بخش معیشت مردم را اصلی‌ترین اولویت خود قرار دهد.

او گفت: سال آینده برای استان رشد ۹.۶ درصد در نظر گرفته شده که حدود سه درصد مربوط به بهره وری و مابقی از محل سرمایه گذاری و تولید باید تامین شود.

استاندار ایلام گفت: تحقق رشد اقتصادی استان باید از محل سرمایه گذاری تامین شود و این امر به عملکرد بانک‌ها و مساعدت آن‌ها بستگی دارد.

بهرام نیا گفت: توسعه استان در سایه تعامل همه جانبه بانک‌ها مصداق پیدا می‌کند.

او گفت: بانک‌ها نقش کلیدی و تاثیرگذار است و مدیران مجموعه بانک‌های دولتی و خصوصی باید بدانند در پازل توسعه  استان تاثیر شگرفی دارند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.