استاندار ایلام گفت: سیل مورموری بیش از ۲۰۰خانوار را تحت تاثیر قرار داد و ۶۰ درصد راه‌های عشایری دچار خسارت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام - حسن بهرام نیا گفت: در حوزه کشاورزی بیش از ۸ و نیم میلیارد تومان خسارت شامل تخریب کانال آبیاری، تلف شدن بیش از صد رأس دام، ده موتور پمپ آب و بیش‌ از ۲۰۰ کلونی عسل وارد شده.

این موضوعات در نشست ستاد بحران استان ایلام در بخش مورموری مطرح شد. 

به گفته استاندار ایلام بیش از ۲۰۰خانوار در منطقه تحت تأثیر بارش‌ها و سیل قرار گرفته و بیش از ۶۰ درصد راه‌های عشایری به ارزش تقریبی ۳ میلیارد تومان دچار خسارت شده، تلفات دام عشایر و اسباب و اثاثیه دامداران به ارزش ۵ میلیارد تومان و به علوفه مصرفی دام عشایر نیز به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیون تومان خسارت وارد شد.

شامگاه جمعه هفته گذشته بارش های سیل آسا شهرستان مورموری در استان ایلام را در بر گرفت . 

 آب برخی مناطفی که قطع شده بود وصل شده و به گفته او  برآوردی که از خسارت به تاسیسات در این حوزه انجام شده به بیش از ۳ میلیارد تومان می‌رسد.

بهرام نیا می گوید: بیش از ۱۵ میلیارد تومان به ۴ محور اصلی بخش مورموری خسارت وارد شده و برای احداث کانال‌ها و ایمن سازی مسیل‌ها در روستا‌ها بیش از ۱۶ میلیارد تومان نیاز است.

 تخلیه آب منازل بوسیله پمپ و لجن کش، توزیع۴۰۰ پتو و ۲۰۰ تخته موکت و توزیع۴۲ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته بخشی از خدماتی است که توسط هلال احمر از ساعات اولیه بارش‌ها انجام شده.

به گفته این مسئول ۹۲درصد واحد‌های مسکونی شهرستان آبدانان مقاوم سازی شده اند و در شهر مورموری ۳۱ واحد‌های مسکونی و ۲۱ واحد تجاری دچار خسارت شده اند که بیش از ۶ میلیارد تومان برآورد شده.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.