۴ کیلومتر محور خاکی و صعب العبور روستای موکی بالا در شهرستان نیکشهر چشم انتظار اقدام مسئولین است.

باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان -چندی پیش کلیپی از دست به کار شدن اهالی روستای موکی بالا از توابع بخش مرکزی شهرستان نیکشهر در فضای مجازی منتشر شده بود که نشان می‌داد، جاده ارتباطی این روستا به علت بارش شدید باران مسدود شده است و مردم با ابزار‌های سنتی مشغول بازگشایی محور روستایی برای ارتباط با مرکز شهرستان و تامین مایحتاج خود هستند.

راه ارتباطی روستای موکی بالا به طول ۴ کیلومتر تا روستای موکی پایین در بستر رودخانه قرار دارد و هنگام بارندگی، این محور کاملا مسدود می‌شود و مردم عملا هیچ گونه راه ارتباطی با شهر نیکشهر نخواهند داشت.

علی رغم بازدید معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از این منطقه، تاکنون هیچ گونه اقدامی برای رفع مشکل مردم انجام نشده است.

بخشدار مرکزی نیکشهر در گفتگو با خبرنگار ما در نیکشهر گفت: با پیگیری‌های انجام شده، اعتبار بازگشایی محور خاکی جایگزین روستای موکی بالا به موکی پایین در سال ۹۹ تصویب شده است، اما تاکنون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای شروع بکار آن اقدامی انجام نداده است.

محمد بلوچ‌زهی می‌گوید: این روستا در منطقه صعب العبور و کوهستانی قرار دارد که به دلیل نبود راه ارتباطی مناسب، مردم سالانه تلفات جانی و مالی زیادی را به دلیل واژگونی وسایل نقلیه متحمل می‌شوند.

روستای موکی بالا با ۸۰ خانوار و ۴۰۰ نفر جمعیت در غرب منطقه کوهستانی شهرستان نیکشهر واقع شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار