سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در خصوص واگذاری زمین به واحد‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان بر لزوم اصلاح فرآیند واگذاری زمین و رعایت اعمال قانون در روند انجام مزایده تأکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - عبدالعظیم خادم حمزه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته اجرایی ارتقا توان تولید اقتصاد مقاومتی فارس با تاکید براینکه موانع تولید در کمترین زمان ممکن رفع شود، هدف و فلسفه این جلسات را کمک به تولید با رعایت منافع دولت در کمترین زمان ممکن ذکر کرد.

او گفت: از آنجا که تولید امری مقدس است، تلاش شده تا مشکلات واحد‌های تولیدی به صورت روزانه ابتدا در کمیته تخصصی ذیل کارگروه مطرح و سپس در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به صورت هفتگی رسیدگی شود.

رئیس سازمان صمت و دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فارس نیز با تاکید بر لازم الاجرا بودن مصوبات ستاد رفع موانع تولید استان برای دستگاه‌ها و شبکه بانکی گفت: پشتیبانی و مانع‌زدایی فلسفه وجودی کارگروه تسهیل است لذا طبق قانون، کارگروه‌های استانی موظف به حل و فصل مسائل مشکلات واحد‌های تولیدی هستند.

حمیدرضا ایزدی ضمن بررسی مشکلات واحد‌های صنعتی، بر ضرورت اهتمام جدی مدیران برای حمایت از سرمایه گذاری و رفع موانع تولید تاکید کرد و گفت: فلسفه وجودی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، حمایت، پشتیبانی و مانع‌زدایی بخش تولید در کمترین زمان ممکن و تقویت صنعت با رعایت قوانین و مقررات است.

ایزدی گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یکی از کارگروه‌های اساسی بوده که جلسات این کارگروه هر هفته یک روز و گاه دو یا سه روز به میزبانی استانداری فارس برگزار می‌شود.

او گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با هدف حل و فصل مشکلات واحد‌های تولیدی و کمک به تکمیل و راه اندازی طرح‌های نیمه تمام، تامین مالی، تعیین تکلیف بدهی‌های معوق و همچنین رفع مشکلات مرتبط با محیط زیست، منابع طبیعی، معادن و رفع موانع صادراتی بوده است.

رئیس سازمان صمت فارس گفت: مصوبات این کارگروه مبنای قانونی دارد و لازم‌الاجرا است و آیین نامه‌های اجرایی مربوط به این کارگروه نیز توسط هیأت دولت ابلاغ شده است. ما از این ظرفیت در بخش تولید و به طور کلی برای بهتر شدن شرایط بنگاه‌های اقتصادی استفاده می‌کنیم.

گفتنی است، در این جلسه مشکلات ۵ واحد تولیدی از جمله تامین زمین، تامین تسهیلات، استمهال و تقسیط بدهی مالیاتی در جلسه مطرح و پس از بحث و تبادل نظر و دریافت نظرات مدیران دستگاه‌های مرتبط نسبت به صدور مصوبات برای رفع موانع این واحد‌ها تصمیمات عملیاتی و اجرایی در راستای مرتفع شدن مشکلات واحد‌های تولیدی اتخاذ شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.