سرپرست معاونت امور هماهنگی استانداری فارس وصول مطالبات دولتی را لازم دانست و گفت: این امر نباید منجر به تعطیلی تولید و واحد‌های تولیدی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - عبدالعظیم خادم‌حمزه در جلسه چهارصد و نوزدهمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس گفت: رسیدگی به مشکلات واحد‌های تولیدی باید در چارچوب قانون و با رویکرد تسهیل در رفع موانع موجود فعالیت‌های آن‌ها باشد تا بتوانیم هم حقوق دولتی و پرداخت مالیات تولیدکنندگان و هم اینکه از فعالیت تولیدی و حتی توسعه‌ای این کارخانجات صیانت و حمایت کنیم.

سرپرست معاونت امور هماهنگی استانداری فارس با اشاره به اینکه به عنوان مسئول دولتی وظیفه داریم از واحد‌های تولیدی و صنعتی حمایت کنیم، گفت: باید از نخبگان شاغل در صنعت که یک سرمایه انسانی محسوب می‌شوند، حمایت کنیم و اینکه شعار تولید بدهیم، اما زمان رسیدگی به پرونده‌ها طولانی بشود عمل تولید را با مشکل مواجه می‌کند.

خادم‌حمزه گفت: مطالبات دولتی وصول شود، اما نباید واحد تولیدی تعطیل بشود و ضرورت دارد طبق ضوابط و مقررات و رعایت عدالت مسائل و مشکلات واحد‌های صنعتی حل شود.

او با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان و سیاست‌های دولت در راستای رفع موانع تولید، گفت: تمام بانک‌ها ملزم به همکاری با واحد‌های تولیدی هستند و بانک‌ها باید شاخص مصارف به منابع خود را ارتقاء دهند که اگر اینگونه نباشد و با تولیدکنندگان همکاری نکنند، آن‌ها را به هیئت خبرگان بانکی و دادستانی معرفی خواهیم کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس هم با بیان اینکه مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای ما اهمیت بسیاری دارد، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی این سازمان فراتر از رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان که همواره مورد دغدغه مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و نماینده عالی دولت در استان فارس است، توجه به نگاه توسعه‌ای به صنعت و جهش تولید به منظور رونق اقتصادی و ایجاد شرایط بهتر در زمینه واردات و صادرات و همچنین اشتغالزایی جوانان تحصیلکرده و مستعد کار در بخش صنعت است.

حمیدرضا ایزدی با اشاره به بودجه در حال مصوب سال آتی و برنامه توسعه، گفت: ضرورت در برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات جاری با برنامه‌های فرادست ملی که نرخ رشد اقتصادی ۸ درصدی بودجه ۱۴۰۱ تنها یک نمونه آن است، هماهنگ باشیم و بتوانیم زیرساخت‌های لازم و شرایط ویژه‌ای را در زمینه تولید، اشتغال و همچنین سرمایه‌گذاری برای استان فارس فراهم کنیم.

ایزدی با گلایه از نسبت پایین شاخص مصارف به منابع برخی از بانک‌ها، گفت: دلیلی ندارد منابع بانک‌ها که یک نیاز مبرم واحد‌های تولیدی و صنعتی است و می‌تواند به صورت نقدینگی در اختیار صنعتگران ما در راستای راه‌اندازی، تثبیت، توسعه و جهش تولید قرار بگیرد و در فارس مصرف نشود و به سایر استان‌ها داده شود که این مهم حتما در قالب یک گزارش به دستگاه عالی دولت در فارس برای استحضار استاندار و اطلاع شورای هماهنگی بانک‌های استان ارسال خواهد شد.

رئیس سازمان صمت فارس با تاکید بر اینکه عمده مشکلات واحد‌های تولیدی با همکاری امور مالیاتی و بانک‌ها قابل حل است، گفت: نقش‌آفرینی بنگاه‌های اقتصادی به ویژه تولیدکنندگان سهم قابل توجهی در اشتغالزایی و کارآفرینی دارد و بر همین اساس انتظار است نگاه مثبت دستگاه‌های اجرایی دولت و سیستم بانکداری با هماهنگی و همکاری بیشتری نسبت به تحقق اهداف صنعت معطوف شود تا بتوانیم در ارزیابی عملکرد‌ها و شاخص‌های کمی و کیفی که هر ساله منتشر می‌شود، جایگاه فارس را ارتقاء بخشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار