در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مصوب شد بانک‌ها با استمهال و پرداخت وام جدید مانع از تعطیلی سه کارخانه احسان، بالان صنعت و گلسار فارس شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استانداری فارس برای بررسی مشکلات کارخانه‌های نوشا زاگرس، بالان صنعت، اخشان، شرکت گلسار فارس و هتل آسمان شیراز با حضور کارشناسان، نمایندگان کارخانه و بانک‌های عامل استان برگزار شد.

در این نشست مدیران این کارخانه‌های مشکل اصلی خود را ناتوانی در پرداخت سود وام‌هایی دریافتی به خاطر رکود اقتصادی عنوان کردند و خواستار استمهال و بخشش جرایم بانکی شدند.

در این جلسه مصوب شد بانک‌های عامل نسبت به استمهال و پرداخت وام‌های جدید مانع از تعطیلی سه کارخانه احسان، بالان صنعت و گلسار فارس شوند.

همچنین مقرر شد برای تکمیل و بهره برداری از هتل آسمان شیراز مطابق با مصوبات شورای اقتصاد استان بانک صادرات ۶۲ میلیارد وام‌های معوقه و وام جدید را به مالک این هتل اختصاص دهند و این هتل ظرف ۶ ماه آینده به بهره برداری برسد.

در این نشست آب منطقه‌ای فارس هم مکلف شد زیر ساخت‌های لازم برای بهره برداری از آب چشمه‌های تنگ تیزاب را انجام دهد تا تاسیسات کارخانه‌های بهره بردار دچار آلودگی احتمالی نشود و کارخانه نوشا زاگرس هم مطابق با مصوبه شورای اقتصادی استان نسبت به پرداخت آب بهای مصوب اقدام کند.

خادم حمزه مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس هم در این نشست گفت: همه بانک‌های عامل استان موظفند با همکاری قانونی با سرمایه گذاران طوری برنامه ریزی کنند که هیچ کارخانه‌ای تعطیل نشود و اگر اشخاص حقیقی تا کنون مجوزی برای راه اندازه، واحدی تولیدی اعم از کارخانه یا شرکت دریافت کرده اند و تا کنون اقدام خاصی برای راه اندازی آن واحد انجام نداده اند آن مجوز لغو و به افراد دیگری واگذار می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار