در صورتی که در روستای سادات خورزاد شهرستان سرایان شبکه‌های دیجیتال دریافت شود، پوشش دیجیتال در این شهرستان به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - پوشش ۹۷ درصدی شبکه‌های دیجیتال درخراسان جنوبی امکانی را فراهم کرده که اکثر مردم استان از آن بهره مندند و می‌توانند ۴۵ شبکه تلویزیونی و رادیویی با کیفیت را دریافت کنند.

اما ۴۰ خانوار روستای سادات خورزاد سرایان همچنان منتظرند، تا آن‌ها نیز از این نعمت برخوردار شوند.

روستای سادات خورزاد تنها روستای سرایان است که به شبکه‌های دیجیتال تلویزیون دسترسی ندارد و ساکنینش انتظار دارند تا این مطالبه شان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مهاجرین از روستا می روند

یکی از ساکنین روستای سادات خورزاد گفت: علی رغم اینکه خانه ما رو به روی دکل شبکه‌های تلویزیونی قرار دارد، اما فقط دو شبکه تلویزیونی را دریافت می‌کنیم.

او گفت: دریافت شبکه‌های تلویزیونی علاوه بر اینکه با محدودیت همراه است، کیفیت مناسبی نیز ندارد و تصویری بی کیفیت را دریافت می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


این روستانشین گفت: این مشکل سبب شده است تا هرکس از شهر به روستا می‌آید، خیلی زود به دلیل نبود تلویزیون و دسترسی نداشتن به شبکه ها، روستا را ترک کند.

او گفت: از مسئولین می‌خواهیم تا برای ما فکری بردارند تا بتوانیم شبکه‌ها را دریافت کنیم، زیرا کودکان و نوجوانان مستقر در روستا نیز نمی‌توانند اوقات فراغت خود را با تماشای تلویزیون پر کنند.

فراهم شدن زیرساخت ها برای راه اندازی دکل

امیرهاشمی دهیار روستای خورزاد گفت: مسئولین مربوطه از روستائیان درخواست کرده اند تا افراد زیرساخت‌های لازم را برای راه اندازی دکل فراهم کنند.

او گفت: ده روز پیش امور زیرساختی این طرح از جمله ارت گذاری و بتن ریزی انجام شده است.

امیرهاشمی گفت: امیدواریم با همت مسئولین، این روستا هم از شبکه‌های دیجیتال برخوردار شود تا رضایت روستائیان جلب شود.

با راه اندازی سیستم دیجیتال در این روستا، شهرستان سرایان به صورت صد درصدی از شبکه‌های دیجیتال بهره‌مند می‌شود.

مردم می توانند شبکه ها را دریافت کنند

نظیف کار معاون فنی صدا و سیمای خراسان جنوبی در پاسخ به این گلایه مردمی گفت: زیرساخت لازم برای راه اندازی فرستنده دیجیتال در این روستا فراهم شده و مردم می‌توانند شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی دیجیتال را دریافت کنند.

او گفت: برای پوشش صد درصدی شبکه‌های دیجیتال در استان که هم اکنون ۹۷ درصد است، نیازمند کمک مسئولان استانی و تأمین تجهیزات فرستنده‌ها از سازمان صدا و سیما هستیم.

نظیف کار گفت: پیش بینی می‌کنیم تا یک سال و نیم آینده پوشش شبکه‌های دیجیتال در استان کامل شود.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار