فرماندار درمیان گفت:۲۸ آموزشگاه شهرستان درمیان فاقد پوشش اینترنت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بخشی فرماندار درمیان در سومین سومین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان درمیان با اشاره به اینکه ۲۸ آموزشگاه این شهرستان فاقد پوشش اینترنت هستند گفت: ۹۵ درصد شبکه‌های دیجیتال در شهرستان درمیان  پوشش داده شده اند.

او افزود: از ابتدای امسال ۸۴ آموزشگاه شهرستان درمیان با هزینه ۲ میلیارد تومان از نعمت گاز شهری برخوردارشدند.

بخشی با اشاره به اتصال ۱۶ آموزشگاه این شهرستان به شبکه گاز شهری، تا مهر سال آینده، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲۵ مدرسه شهرستان هم از نعمت اینترنت پرسرعت برخوردارند.

رئیس شورای آموزش و پرورش درمیان، از پوشش ۹۵ درصدی شبکه‌های دیجیتال در این شهرستان خبر داد و افزود: تا پایان سال جاری ۶ سایت فرستنده دیجیتال دیگر در این شهرستان مرزی به بهره برداری می‌رسد.

فرماندار درمیان، ترویج و گسترش فرهنگ وقف را گامی موثر در برقراری عدالت آموزشی و اجتماعی دانست و عنوان کرد: با ترویج و گسترش فرهنگ وقف در بین جامعه دانش آموزی و فرهنگیان استان می‌توان در بهره مندی دانش آموزان محروم از گوشی هوشمند و تبلت گام‌های بلندی برداشت.

به گفته بخشی، امسال ۸۰۰ دانش آموز دختر و پسر مرزنشین در دیار قلاع کهن از سرویس‌های دانش آموزی استفاده می‌کنند.

خطیب جمعه درمیان هم در این جلسه گفت: بنیاد علوی با احداث مدارس، خرید تجهیزات کمک آموزشی برای دانش آموزان و تهیه لوازم التحریر به پشتوانه‌ای محکم و فرشته نجات، برای دانش آموزان دختر و پسر مرزنشین درمیانی تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین خزاعی اظهار کرد: لازمه تحقق عدالت آموزشی در مناطق مرزی حمایت مادی و معنوی از دانش آموزان این مناطق است.

او، با بیان این که بحث عدالت آموزشی که در سند تحول بنیادین به آن توجه ویژه شده است، به برخورداری یکسان تمامی دانش آموزان از فرصت‌های تعلیم و تربیت با کیفیت مناسب در مناطق مختلف کشور از جمله مناطق مرزی تأکید کرده است، افزود: نظام جدید آموزشی برای مناطق مرزی و عشایری برکت‌های فراوانی به همراه داشته است.


بیشتر بخوانید


امام جمعه مرکز شهرستان درمیان؛ از افزایش پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی به عنوان اتفاق خوب تغییر نظام آموزشی در مناطق عشایری و کمتر توسعه یاد کرد و ابراز داشت: ضمن استفاده از روش‌های نوین در فرایند تعلیم و تربیت باید معلمان ظریف بین و متعهد استان مواظب تهدیداتی که فضای مجازی بر فکر و اندیشه دانش آموزان می‌گذارد، نیز باشند.

به گفته حجت الاسلام خزاعی، معلم تنها مرجع فرایند یاددهی و یادگیری برای دانش‌آموزان به ویژه در مناطق روستایی، عشایری، مرزی و کم‌برخوردار است.

خطیب جمعه سربیشه گفت: در جریان آموزش و استفاده از فناوری‌های نوین در فرایند یاد دهی و یاد گیری، توجه به مدیریت فضای مجازی و رسد مداوم و نامحسوس حضور کودکان از سوی خانواده و معلمان اولویت اولت باید باشد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد نجمی پور؛ هم درسومین نشست شورای آموزش و پرورش مناطق مرزی استان، در شهر قهستان شهرستان درمیان اظهار کرد: با توجه به وضعیت بد اقتصادی خانواده‌های مناطق روستایی، عشایری و مرزی بایدروند تغذیه رایگان دانش آموزان به منظور جلوگیری از سوی تغدیه‌ی ایشان دوباره احیا شود.

او، بر گسترش و احداث خانه‌های معلم در مناطق مرزی و عشایری تأکید کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش باید به گونه‌ای ریل گذاری نماید که مدیریت ارتباطی و شبکه‌ای با رعایت تمام جوانب ایجاد شده و در انجام برنامه‌ها و نیل به اهداف مورد نظر تسریع یابد چرا که کار معلم امروز فراتر از برقراری یک ارتباط ساده و چهره به چهره با دانش آموز است.

امام جمعه شهرستان سربیشه توانمند سازی دانش آموزان برای درک صحیح مسائل اجتماعی را نیاز امروز دانش آموزان دانست و اضافه کرد: رویکرد اصلی نهاد آموزش و پرورش، افزایش فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی و اساس سند تحول بنیادین نیز تکیه بر تعالیم و آموزه‌های دینی است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.