معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: تمام مدارس کانکسی زیر ۱۰ نفر دانش آموز در استان حذف شدند و پرونده آنها به طور کامل بسته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: امیدواریم بتوانیم با تکمیل فضاهای آموزشی ارتقای شاخص های رفاه و آسایش مردم استان را افزایش دهیم.

او با بیان اینکه از ظرفیت خیرین و مردم باید حداکثر استفاده را داشته باشیم، افزود: خراسان جنوبی به ظاهر در شاخص های برخورداری از فضاهای آموزشی مشکلی نداشت اما در واقع اینطور نبود لذا سال گذشته حسب تاکید استاندار برای اینکه برنامه راهبردی مناسبی داشته باشیم مکلف شدیم طرحی جامع در خصوص فضاهای آموزشی ارائه دهیم.

میرجعفریان ادامه داد: بر اساس طرح جامع تامین فضاهای آموزشی نیازمندی ها در منطقه شمال شهر بیرجند مشخص شد و اقدامات بسیار خوبی در این منطقه صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز بیش از ۱۰۰ کلاس درس در شهرستان بیرجند در دست احداث است، اظهار کرد: در جنوب شهر بیرجند نیز به حد کافی زمین تامین شده و همکاران اداره کل نوسازی باید برنامه‌های اجرایی آن را طراحی کنند.

او با بیان اینکه با تامین فضاهای آموزشی جدید افق روشنی در زمینه فضاهای آموزشی در سطح استان خواهیم داشت، گفت: تمام مدارس کانکسی که زیر ۱۰ نفر دانش آموز داشتند احصاء و حذف شدند و پرونده آنها به طور کامل بسته شده است.

میرجعفریان با بیان اینکه سال گذشته ۹۰ درصد مدارس غیر استاندارد از نظر گرمایشی شناسایی و تجهیز شدند، عنوان کرد: در حال حاضر در مجموع ۱۰ هزار کلاس درس در سطح استان وجود دارد که این رقم باید به ۱۰ هزار و ۶۰۰ کلاس درس افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال حدود ۲۰۰ کلاس درس آماده بهره برداری می شود، بیان کرد: چهار تفاهم نامه محرومیت زدایی برای چهار شهرستان مرزی با نهادهای حمایتی، انقلابی داشتیم که یکی از مقوله های آن تامین فضاهای آموزشی بوده است.

او با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم مدارس استان را در قالب تجهیزات و آموزش های به روز مهیا کنیم، افزود: در خصوص برنامه های اجرایی پروژه ها هیچ نگرانی وجود ندارد لذا باید در جهت مشارکت مردم و خیرین فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کافی صورت گیرد.

میرجعفریان گفت: تمام مدارس کانکسی زیر ۱۰ نفر دانش آموز در استان حذف شدند و پرونده آنها به طور کامل بسته شده است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار