مدیر کل صدا و سیمای خراسان جنوبی از اضافه شدن ۲۰ ایستگاه پوشش دهی دیجیتال به مجموع ایستگاه‌ های استان خبر داد.

آینه دار مدیر کل صداو سیمای خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: در شهرستان ‌های درمیان ۲ ایستگاه، قاین ۷ ایستگاه، زیرکوه ۲ ایستگاه، سربیشه ۴ ایستگاه، فردوس ۲ ایستگاه، سرایان، خوسف و بیرجند هر کدام یک ایستگاه پوشش دهی شبکه دیجیتال احداث خواهد شد.

او افزود: پیش بینی می‌شود این ایستگاه ‌ها ظرف دو ماه آینده احداث و وارد مدار شود.

آینه دار ادامه داد: احداث این ایستگاه‌ ها به گونه‌ای خواهد بود که علاوه بر پوشش دهی روستای اصلی، روستا‌های اطراف را نیز تحت پوشش قرار دهد.


بیشتر بخوانید


مدیر کل صدا و سیما خراسان جنوبی اظهار کرد: در دو سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه پوشش دهی شبکه ‌های دیجیتال صورت گرفته و نزدیک به میانگین پوشش کشوری هستیم.

او با اشاره به همکاری صداو سیمای استان در بحث آموزش از طریق مدرسه تلویزیونی تصریح کرد: با توجه به اینکه مقرر شده بخشی از آموزش‌ها از طریق رسانه ملی انجام شود؛ صدا وسیما به صورت مستقیم وارد حوزه آموزش و بخش محتوایی و تولید کلاس‌ها شده است.

آینه دار عنوان کرد: بخشی از این امر به استان‌ها واگذار شده که کار ضبط چند کلاس درس  توسط معلمان در این استان  انجام و  پخش شد.

مدیر کل صدا و سیما خراسان جنوبی عنوان کرد: سهم استان از ۹۶ درصد میانگین پوشش کشوری حدود ۹۴.۳ است.

حدود ۶ درصد جمعیت استان هنوز تحت پوشش شبکه‌های دیجیتال قرار ندارند

او با اشاره به افزایش ایستگاه‌ ها در آینده گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۴۲ ایستگاه در استان به بهره برداری رسیده است، در صورتی که این رقم تا سال ۹۷ یعنی در طول ۶ سال فقط ۴۴ ایستگاه بوده است.

آینه دار تصریح کرد: تعداد ۱۳۰ ایستگاه دیجیتال در سطح استان داریم و برای نقاطی که پوشش دیجیتال ندارند در صدد گسترش تعداد ایستگاه ‌ها هستیم.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.