زلزله‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر حوالی سیرچ در استان کرمان را لرزاند.

باشگاه خبرنگاران جوان _ زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر امروز ۱۴۰۰/۱۰/۲۵،، ساعت ۱۷:۰۵:۳۲.۷،حوالی سیرچ در استان کرمان را لرزاند.

این زمین لرزه در ۱۶ کیلومتری سیرچ، ۲۳ کیلومتری شهداد و ۲۸ کیلومتری اندوهجرد رخ داده است.

این زمین لرزه در در عمق ۱۲کیلومتری زمین رخ داده است.

 رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به وقوع زمین لرزه‌ای با قدرت ۵/۱ دهم ریشتری در ۱۲ کیلومتری زمین حوالی سیرچ کرمان گفت: ۵ تیم امدادی و داوطلب خانه هلال در شهر‌های گلباف، شهداد و سیرچ در حال ارزیابی هستند.

به گفته او: طبق گزارشات اولیه تیم‌های ارزیاب خانه هلال و امدادی در روستا‌های جوشان، حسن آباد، پوزه کوه، چارفرسخ، فوسک و کشوتیه هیچ گونه خساراتی گزارش نشده است.

فلاح می‌گوید: با راه اندازی خانه‌های هلال و آموزش مردم بومی، سعی کردیم در اولین لحظات حادثه از توان و ظرفیت این نیرو‌های آموزش دیده در حوادث بهره‌مند شویم.

او با اشاره به اعلام هشدار‌های ستاد بحران استانداری در مناطق حادثه خیز گفت: آموزش همگانی آحاد جامعه علی الخصوص مناطق روستایی و حاشیه شهر‌ها از طریق خانه‌های هلال؛ آمادگی و تاب آوری مردم را در مناطق حادثه خیز افزایش می‌دهد.

به گفته سعیدی مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمان ،زمین لرزه ساعت ۱۷:۰۵ حوالی سیرچ با دو مصدوم در شهر کرمان و همچنین ریزش کوه در روستای پوزه کوه و فوسک گزارش شده است .

تاکنون هفت پس لرزه به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار