مردم و مقامات استان نینوای عراق در مراسمی ضمن گرامیداشت یاد فرماندهان شهید مقاومت اعلام کردند شهادت فرماندهان مقاومت نقض حاکمیت عراق بود.

باشگاه خبرنگاران جوان-«ابو تراب الهلالی» یکی از فرماندهان الحشد الشعبی عراق در مراسم بزرگداشت فرماندهان شهید مقاومت «سپهبد قاسم سلیمانی» و «ابو مهدی المهندس» گفت: ترور فرماندهان پیروزی ابومهدی المهندس و سردار سلیمانی جنایت بزرگی علیه حاکمیت عراق است. بار دیگر تأیید می‌کنیم که اجازه تکرار جنایات قبلی که در استان رخ داده است را نخواهیم داد.

بنابر گزارش العهد سرلشکر «محمود الفلاحی» فرمانده عملیات نینوا نیز در این مراسم اعلام کرد امروز شهر‌های عراق به برکت فداکاری شهدا به رهبری فرماندهان پیروزی، از امنیت برخوردارند.

سردار شهید قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس و دیگر همراهانشان در سحرگاه ۱۳ دی ۱۳۹۸ به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا در عراق ترور شدند. در دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی مراسم‌های زیادی در عراق و ایران برگزار شد. در همین راستا فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشد الشعبی تایید کرد اقدام جنایتکارانه آمریکا و ترور فرماندهان پیروزی، بر روابط نظامی بین عراق و آمریکا اثر گذاشته است.

مقامات عراقی از جمله «برهم صالح» رئیس جمهور عراق بار‌ها اعلام کردند شهید سلیمانی و ابو مهدی المهندس دو تن از شخصیت‌های بزرگ در مقابله را تروریسم هستند.

نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق هم در جریان مراسم یادبود بزرگداشت دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی اعلام کرد تجربه الحشد الشعبی و آنچه فداکاری آن دو فرمانده شهید رقم زد، چراغ راه کشور‌های منطقه شده است. عراق به لطف دو فرمانده شهید، نیرو‌های مسلح و جمعیت مردمی از شر تروریسم آزاد شد.

گروه‌های مقاومت عراقی نیز در سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت تاکید کردند انتقام خون شهدا حقی است که نمی‌توان از آن گذشت و درحال حاضر نیز لعن و نفرین قاتلان فرماندهان را فراگرفته و ننگ آن‌ها دائمی خواهد بود.

مراسم بزرگداشت فرماندهان مقاومت این بار در نینوا+ عکس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۲۶ دی ۱۴۰۰
آیا حرف و راهشون ، و عمل به آن ، مهمتر از اینهمه هزینه های بزرگداشت نیست..؟؟؟؟؟؟


هیهات من الذله
هیهات من الذله
هیهات من الذله

" انرژی هسته ای حق مسلم ایران و ایرانی "
آخرین اخبار