باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- علی محمدبیگی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری از نظر بهره هوشی عادی بوده و جزو دانشآموزان استثنایی به شمار نمیروند، این دانش آموزان از نظر بهره هوشی تفاوتی با سایر همسالان خود ندارند، اما بدلیل نقص در پردازش اطلاعات عملکرد ذهنی پایین تری دارند و این مساله کودک را به دانش آموزی کُند تبدیل میکند.
اختلال یادگیری میتواند به اشکال مختلف مثل ناتوانی در خواندن، نوشتن، محاسبه، گوش کردن و استدلال بروز کند، دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری حالاتی از بیش فعالی و نقص توجه نیز از خود بروز میدهند، در نتیجه والدین باید همزمان با مشکلات آموزشی، با مشکلات رفتاری فرزند خود نیز دست و پنجه نرم کنند.
با تشخیص و درمان اختلالات یادگیری در سنین پایین میتوان به شکل دهی شخصیت کودک در بزرگسالی کمک کرد و از بروز افسردگی ناشی از انزوای اجتماعی در این افراد جلوگیری کرد، به خانوادهها توصیه میشود اختلال یادگیری در فرزندانشان را جدی گرفته و در پی رفع آن باشند.
هرنوع اختلال در یادگیری در صورت درمان نشدن میتواند تا سنین بالاتر و حتی تا بزرگسالی افراد را درگیر کند، توجه به مشکلات آموزشی افراد در نخستین سالهای دوران تحصیل بسیار حائز اهمیت است.
عوامل محیطی مانند تغذیه و سلامت جسمانی کودک، ارتباط رفتاری ضعیف والدین با کودک، ارتباط کلامی محدود با کودک، استرس و ... در اختلال یادگیری کودکان موثر است.
عوامل وراثتی شامل مشکلات دوران جنینی و تولد، تاخیر رشد دستگاه عصبی و... از دلایل عمده اختلال یادگیری هستند.
کمتر از ۱۰ درصد دانش آموزان ابتدایی کرمانشاه دچار اختلالات یادگیری هستند، این آمار در دوران کرونایی اندکی بیشتر شده است .
انتهای پیام/د
مگه شما چ عددی هستین که به همه توهین میکنین
خدا شمارا ب راه راست هدایت بفرماید