یک پزشک فوق تخصص در اقدامی جهادی از طریق ارتباط تصویری، بیماران خود را که در طبس بودند در بیرجند ویزیت رایگان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - در گوشه و کنار خراسان جنوبی افرادی هستند که به صورت جهادی، در امور مختلف ورود کرده و به هم استانی‌های خود خدمات مختلفی را ارائه می‌کنند.

این بار نوبت به پزشکان رسید و یکی از پزشکان فوق تخصص خراسان جنوبی، از طریق ارتباط تصویری در بستر اینترنت به معالجه بیمارانش در طبس پرداخت.

بدون طی مسافت معاینه شدم

یکی از شهروندان طبسی که در این برنامه شرکت کرد، گفت: از جمله مزیت‌های این امر این است که مسیر طولانی طبس تا بیرجند را دیگر طی نمی‌کنیم.

او گفت: برای بیماران دشوار است که برای مراجعه به پزشک، از طبس به بیرجند بروند، زیرا حدود ۳۰۰ کیلومتر بین این دو شهر فاصله وجود دارد.


بیشتر بخوانید


این بیمار گفت: اگر چنین طرح‌هایی ادامه پیدا کند، مسلما آسایش و راحتی برای بیماران فراهم خواهد شد.

او گفت: از پزشکان در سایر تخصص‌ها نیز می‌خواهیم در این اقدام جهادی شرکت کنند و بیماران خود را که نمی‌توانند به آن‌ها مراجعه کنند را به صورت تصویری ویزیت کنند.

معاینه شدن بیماران با ارتباط تصویری

پزشک فوق تخصص خراسان جنوبی که در این اقدام شرکت کرده بود، گفت: تعداد زیادی از بیمارانی که ویزیت شده اند، تنها نیاز به نشان دادن نسخه یا آزمایشات خود داشتند.

او گفت: ارتباط تصویری سبب شد تا دیگر طی مسافت معنایی نداشته باشد و بیماران بتوانند از طریق تصویر، دستور پزشک خود را دریافت کنند.

در این اقدام جهادی حدود ۲۵ بیمار ویزیت رایگان شدند.

هفته آینده نیز این اقدام جهادی با محوریت شهرستان طبس و با حضور متخصص نازایی انجام خواهد شد.

چند روز پیش نیز یک گروه جهادی ۴ نفره متشکل از دندانپزشکان خراسان جنوبی در روستای انارستانک فردوس به ارائه خدمات دندانپزشکی پرداختند که هزینه اقلام مصرفی آن‌ها از سوی موسسه خیریه امام علی (ع) شهر ری تأمین شد و حدود ۲۰ دانش آموز و بانو از مزایای آن بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.