همه گیری کرونا زنجیره تامین مواد اولیه در جهان را تحت تاثیر قرار داده و این موضوع زیان سنگینی به اقتصاد آلمان وارد کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیش بینی‌ها از ضرر شدید صنایع آلمانی در سال جاری میلادی حکایت دارد.

بر این اساس، کمبود مواد اولیه و قطعات در بازار جهانی، در سال ۲۰۲۲ میلادی حدود ۱۰۰ میلیارد دلار برای صنعت آلمان هزینه ایجاد خواهد کرد. براساس پژوهش‌ها و مطالعات انجام شده در بخش‌های مختلف صنایع آلمان، تنگناهای اقتصادی که برای صنایع آلمان وجود دارد مانع بیش از ۵۰ میلیارد یورو ارزش افزوده در سال ۲۰۲۲ میلادی خواهد شد.

زیگفرید راسورم، رئیس فدراسیون صنایع آلمان (BDI) در کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود گفت: با وجود سفارش‌های زیادی که به صنایع و شرکت‌های تولیدی آلمان داده شده است، کمبود ریزتراشه‌ها، قطعات و مواد اولیه تا مدت‌ها همچنان بر تولید تاثیر منفی خواهد گذاشت.

وی افزود: صنعت قدرتمند آلمان به شکلی ویژه، تحت تأثیر این بحران قرار گرفته است که شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹، نقش اصلی را در آن داشته است. این بیماری هنوز هم بخش‌های مهمی از اقتصاد و صنایع آلمان را درگیر کرده است.

رئیس فدراسیون صنایع آلمان افزود: سویه امیکرون ویروس کرونا در بسیاری از کشور‌های اروپایی در حال گسترش است که این خود تهدیدی بر اقتصاد کشور‌های اروپایی خواهد بود. به همین علت، فدراسیون صنایع آلمان که در واقع نقش میانجیگر را برای صنایع و شرکت‌های تولیدی آلمان ایفا می‌کند انتظار دارد حالت توقف و حرکت (stop and go) بر بخش صنایع این کشور طی سال جاری حاکم باشد.

وی ادامه داد: با این توضیح که ممکن است مدتی شاهد رشد اقتصادی و زمانی روند افول در کشور را شاهد باشیم. با وجود این، پیش بینی می‌شود امسال، میزان رشد اقتصادی آلمان به سه و نیم درصد برسد. بخش تولیدات کارخانه‌ای که ستون بزرگترین اقتصاد منطقه یورو را تشکیل می‌دهد، چندین ماه است به علت عرضه ناکافی برخی اجزا و مواد خام، تحت فشار قرار گرفته است. زیرا زنجیره‌های عرضه جهانی به علت همه‌گیری، دوباره مختل شده است. علاوه براین، ازسرگیری فعالیت‌های بازرگانی، بهبود فضای کسب و کار و رونق اقتصادی موجب شده است تقاضا برای مواد خام و اولیه افزایش یابد که این خود موجب کاهش مواد اولیه شده است.

بخش خودرو، که شاخه اصلی صنایع آلمان به شمار می‌آید، به طور ویژه از کمبود نیمه هادی‌ها آسیب دیده است. این وضع موجب شد تولیدکنندگان و شرکت‌ها تولیدات خود را کاهش دهند یا برخی کارخانه‌های خود را به طور موقت تعطیل کنند. سال ۲۰۲۱ سال سیاهی برای این بازار بود که به پایین‌ترین سطح خود در ۳۰ سال اخیر رسید: در مجموع، در سال گذشته، آلمان، دو میلیون و ۶۲۰ هزار دستگاه خودرو تولید کرد که افت ده درصدی را در مقیاس سالیانه نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار