دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی سازمان ملل گفت بحران سوخت در اروپا فقط موجب تضعیف بیشتر کشور‌های آسیب پذیرتر در این اتحادیه می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اولگا آلگایرووا، دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد در اروپا (UNECE)  بحران سوخت جاری در اتحادیه اروپا را موجب تضعیف اقتصاد کشور‌های آسیب پذیرتر این اتحادیه عنوان کرد.

آلگایرووا در حاشیه هفته انرژی روسیه که در مسکو برگزار شد، گفت: من می‌دانم که برخی از کشور‌های اتحادیه اروپا در حال حاضر در مورد نحوه حمایت از این خانواده‌ها صحبت می‌کنند. البته  این کمبود انرژی در کشور‌های واردکننده، پیامد‌های اقتصادی به دنبال خواهد داشت اما عمدتا کشور‌های آسیب پذیر، آن را احساس خواهند کرد. آنچه ما در سازمان ملل می‌گوییم این است. بسیاری از خانوار‌ها برای پرداخت قبوض انرژی دچار مشکل می‌شوند.

این مقام سازمان ملل متحد با اشاره به  (ETS) خاطرنشان کرد: علاوه بر تعادل نداشتن بین عرضه و تقاضا، در ظرفیت ذخیره سازی اروپا و قیمت جدید کربن نیز مشکل وجود دارد. بر اساس سیستم تجارت گاز‌های گلخانه‌ای اتحادیه اروپا، شرکت‌های انرژی اروپایی، تولید کنندگان و خطوط هوایی باید هزینه هر تن انتشار دی اکسید کربن را که به عنوان بخشی از تلاش برای مقابله با تغییرات آب و هوا تولید می‌کنند، پرداخت کنند.

قیمت گاز در پاییز امسال به بالاترین حد خود رسیده است، این امر با افزایش تقاضای انرژی و عرضه محدود آن همزمان با شرایط اقتصادی از بحران شیوع کرونا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا همراه شده است.

با نزدیک شدن به فصل زمستان، اتحادیه اروپا برای پر کردن ذخایر گاز خود تلاش می‌کند، زیرا کشور‌های عضو برای واردات بخش عمده‌ای از گاز خود به واردات تکیه می‌کنند. دانا اسپینانت، سخنگوی کمیسیون اروپا هفته گذشته اعلام کرد که این اتحادیه در حال بررسی جبران افزایش قیمت برای آسیب پذیرترین خانواده‌های اروپایی است.

شرایط بد اقتصادی، اختلافات و کاهش قدرت در عرصه بین‌المللی حاکی از چالش‌های جدی فرانسه، انگلیس و آلمان به عنوان سردمداران اتحادیه اروپا و از هم‌گسیختگی هرچه بیشتر این اتحادیه است.

زیان اقتصادی فرانسه از فسخ قرارداد زیردریایی‌های هسته‌ای با استرالیا این کشور را هم از آمریکا و هم از انگلیس سرخورده کرده است. پیامدهای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) از جمله سف‌های طولانی در پمپ بنزین‌ها به دلیل کمبود سوخت گریبانگیر انگلیس شده است.

در آلمان نیز شکست سخت حزب آنگلا مرکل در انتخابات دربرابر مخالفان آن‌هم پس از ۱۶ سال، افزایش ۱۷۰.۵ درصدی بهای گاز و افزایش ۶۳.۵ درصدی بهای نفت در این کشور و تظاهرات مردم از مشکلاتی است که آلمان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار