معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: شهر نهاوند ابوذرانی مانند آیت الله قدوسی و آیت الله حیدری را تقدیم انقلاب کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-دکتر سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: شما نهاوندی‌ها در طول دوران مختلف در انقلاب و بعد انقلاب از سابقون بودند و شهدای روحانی بزرگواری مانند آیت الله قدوسی و آیت الله حیدری را تقدیم انقلاب کردید.

شهید آیت الله علی قدوسی مردی از تبار اعتبار و اجتهاد که ۱۲ مرداد ۱۳۰۶ در نهاوند استان همدان به دنیا آمد. وی در ۳۶ سالگی در سال ۱۳۴۱ به درجه اجتهاد رسید و سوای ویژگی‌های برجسته شخصی و شخصیتی اش در برهه‌های مهم تاریخی مثل جریان ملی شدن صنعت نفت، نهضت فدائیان اسلام و ضدیت با حزب توده، رد پایی از خود به جا گذاشته است.

او گفت:صداقت محبت صفا و صمیمیت و پشتکار ایشان با خدای خود از خصلت‌های بارز شهید آیت الله قدوسی بود.

 روز پنج شنبه در یادواره شهدای روحانی شهرستان نهاوند که با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد.

اودر ادامه گفت: شهید آیت الله قدوسی و آیت الله قدوسی از روحانیون خستگی ناپذیر در دوران قبل و بعد از انقلاب بودند و در نهایت با شهادت مزد خود را گرفتند.

این معاون رئیس جمهور گفت: روحانیونی که در مناطق زلزله و سیل زده و بیمارستان‌ها حضور پیدا می‌کردند از شهدای روحانی مانند شهیدان حیدری و قدوسی و دیگر شهدای روحانی مدد گرفتند.

حسینی گفت: مهمترین دلیل احترام مردم به شهدای روحانی و دیگر شهدا مردمی و مخلص بودن آن‌ها بود که همیشه مورد احترام وعزت هستند.

استاندار همدان هم گفت: روحانیون در دوران دفاع مقدس با حضور در جبهه های حق علیه باطل موجب افزایش روحیه و تقویت امید و انگیزه رزمندگان اسلام می شدند.

قاسمی فرزاد گفت: شکل گیری گروه انقلابی ابوذر در نهاوند و رشادت و ایثار این گروه نماد و نشانه مردم انقلابی این دیار است که همواره انقلابی بوده و هستند و با تقدیم ۸۵۳ شهید برای اسلام و انقلاب، عمق تعلق خاطر و ارادات خود به انقلاب و نظام را ثابت کردند.

استاندار همدان در ادامه با تقدیر از دکتر حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور برای سفر به استان و شهرستان نهاوند و حضور در این یادواره، گفت: بسیاری از خدمات و اقدامات موثر فرهنگی کشور در زمان مسئولیت ایشان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است.

او گفت: به زودی و با سفر رئیس جمهور به استان همدان شاهد به ثمر نشستن اقدامات و آثار و برکات این سفر در استان باشیم.

امام جمعه نهاوند هم گفت: در طول تاریخ، ائمه جمعه و روحانیان به عنوان وارثان امامان توانستند نظام و انقلاب را حفظ کنند.

حجت الاسلام «عباسعلی مغیثی» گفت: ۴۲ سال است که نظام جمهوری اسلامی با تدبیر امام راحل و رهبری فرزانه انقلاب در حال پیشرفت است.

او گفت: توسعه و آبادانی کشورمان با حمایت و وحدت مردم و عملکرد مطلوب مسئولان تداوم یابد.

انتهای پیام/ج


انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.