مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: تعداد ۹۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز در ۱۰ روز گذشته در مناطق مختلف این شهر کشف و ضبط شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز -  عبدالحمیدعباس شیاری گفت: این تعداد دستگاه ماینر از نوع ۳ M و S ۹ بودند که با تلاش ماموران انتظامی و حکم قضایی در مناطق ملاشیه، گلدشت، برومی و کوی علوی اهواز کشف و ضبط شدند.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز می‌گوید: هر دستگاه ماینر۲ و نیم کیلو وات ساعت، معادل یک دستگاه کولرگازی ۲۴هزار مصرف برق دارد.

به گفته این مقام مسئول استفاده از این دستگاه‌ها علاوه بر استفاده از تعرفه ارزان، خسارت زیادی به شبکه توزیع وارد کرده و باعث آسیب جدی به لوازم برقی شهروندان می‌شوند.

او از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۲۱ فوریت برق گزارش دهند.

به گفته  مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان تعداد ۵ هزار و ۵۴۶ دستگاه با توان ١١ مگاوات از ابتدای فعالیت رمز ارز‌ها تاکنون در خوزستان کشف و جمع آوری شده است و از ۸ محل استخراج ارز دیجیتال در استان، تعداد ٧٩ دستگاه رمز ارز غیرمجاز کشف و جمع آوری شده است.

علی خدری گفت: صنعت برق در ۲ تا ۳ سال اخیر با پدیده‌ای به نام استخراج غیرمجاز رمز ارز رو به رو شده است و طی یک سال و نیم اخیر، مبارزه با استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز‌ها در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق خوزستان قرار گرفته که در مجموع از ابتدای فعالیت این دستگاه‌های غیر مجاز تا کنون تعداد ٣١٨ محل کشف شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.