معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه از سرشماری بیش از ۲۸۶۰ راس پستاندار گیاهخوار بزرگ جثه در کرمانشاه خبر داد و گفت : خوشبختانه جمعیت اکثر این گونه‌ها رشد خوبی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- فرشاد فتاحی معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به پایان سرشماری پستانداران در کرمانشاه که از اوایل آذرماه آغاز شده بود، گفت : نتایج سرشماری نشان می‌دهد جمعیت این گونه‌ها وضعیت مناسبی در استان دارد.

عمده تمرکز سرشمای بر پستانداران بزرگ جثه گیاهخوار از جمله کل و بز، آهو و قوچ و میش و در مناطق چهارگانه محیط زیست بوده است.

جمعیت کل و بز در استان بر اساس نتایج سرشماری‌ها افزایش یافته جمعیت این گونه‌ها از ۶۱۳ راس در پارسال امسال به ۸۷۲ راس رسیده است.

تعداد کل وبز در سرشماری چهار سال قبل استان ۵۳۱ راس بوده که نسبت به آن زمان جمعیت این گونه‌ها بسیار بیشتر شده است.

جمعیت آهوان سرشماری شده در امسال ۱۹۰۲ راس است در این بخش نسبت به پارسال با ۱۵۰۳ راس و خصوصا چهار سال قبل با ۹۴۵ راس، رشد قابل توجهی داشتیم.

 ۸۵ راس قوچ و میش در امسال سرشماری شد جمعیت قوچ و میش سرشماری شده در امسال ۷۹ راس و چهار سال قبل ۳۴ راس بوده است.

جمعیت برخی از گونه‌ها نسبت به چهار سال قبل رشد دوبرابری داشته است.

جمعیت واقعی این پستانداران حتما بسیار بیشتر از تعداد سرشماری شده است، در جریان سرشماری فقط به صورت گذری گونه‌ها شمارش می‌شوند.

در شرایطی که جمعیت پستانداران گیاهخوار خوب باشد، به تبع آن جمعیت پستانداران بزرگ جثه گوشتخوار هم بالا خواهد بود.

ارتقای فرهنگ مردم و کاهش شکار بی رویه یکی از دلایل افزایش جمعیت حیات وحش استان است تشدید اقدامات نظارتی هم در این زمینه بی تاثیر نبوده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.