عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی گفت: برای دز سوم واکسن کرونا، اگر نوع آن با "پلتفرم" متفاوت از ۲ دز قبلی انتخاب شود سطح ایمنی بهتری در مقابله با سویه ا میکرون می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان  مشهد - ویدا وکیلی گفت: در عین حال الگو‌های مختلفی برای انتخاب نوع دز سوم واکسن کرونا و فاصله زمانی آن با توجه به نوع واکسن تزریق شده در دز‌های اول و دوم از سوی سازمان بهداشت جهانی ارائه شده است.

ویروس امیکرون ابتدا در آفریقای جنوبی پیدا شد اما سویه امیکرون اکنون در کشورهای مختلف مانند هلند، پرتغال، هنگ کنک، کانادا، آمریکا و آلمان شیوع دارد و علائم این ویروس شبیه سایر سویه های کرونا شامل علائم تنفسی و گوارشی به صورت خفیف تر بروز پیدا می کند و بیشتر کودکان و جوانان را درگیر می کند.

او گفت: به طور مثال برای افرادی که ۲ دز واکسن آسترازنکا زده اند، بعد از ۶ ماه دز سوم اسپوتنیک پیشنهاد می‌شود و یا افرادی که دز اول و دوم خود را سینوفارم، پاستوکووک پلاس و آسترازنکا زده اند بعد از سه تا چهار ماه بهتر است، دز سوم را سینوفارم بزنند.

وکیلی گفت: هر چه قدر پوشش واکسیناسیون بیشتر باشد، مقاومت نسبت به ابتلا به سویه جدید امیکرون افزایش یافته و زمینه ایجاد جهش‌های جدید این ویروس کاهش خواهد یافت.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی گفت: ویروس امیکرون قابلیت انجام ۳۰ جهش جدید را دارد که ۲ برابر جهش‌های نوع دلتا بوده است و جهش‌های سویه‌های جدید از طریق واکسیناسیون کاهش می‌یابد.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.