علی اصغر انجیدنی گفت: همه مسافران خارجی در فرودگاه مشهد به لحاظ خطر ورود کرونا به ویژه از نوع سویه امیکرون، مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان  مشهد -دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در خراسان رضوی گفت: از همه مسافران خارجی توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، "تست رپید" انجام می‌شود و افراد مشکوک و مشکل‌دار تحت قرنطینه قرار می‌گیرند.

او گفت: بیماریابی و تست‌های انجام شده از اطرافیان مبتلایان به کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم به طور چشمگیری افزایش یافته است به طوری که شاخص تعداد افراد رهگیری در مناطق زیر پوشش این دانشگاه از متوسط کشوری بالاتر است.

دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در خراسان رضوی گفت: نظارت جدی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بین صنوف، مدارس و همه گروهها، تداوم فعالیت مراکز منتخب کرونا که برخی از آنان به صورت شبانه روزی دایر هستند، پیش‌بینی افزایش تخت‌های بستری و ارتقای کیفیت درمان، گسترش مراکز تشخیصی کرونا شامل فراهم شدن انجام رپید تست در ۴۷ درمانگاه خصوصی و تمامی آزمایشگاه‌ها از اقدامات مورد تاکید بوده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.