پورملایی گفت: دوربین‌های نظارتی پایشی و سنجشی سازمان محیط زیست بر واحد‌های صنعتی نظارت و متخلفان را شناسایی می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - نیره پورملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: یکی از وظایف اصلی سازمان حفاظت محیط زیست نظارت بر اجرای قانون هوای پاک است و براین اساس برای تمام دستگاه‌ها وظایفی تعریف شده و بر کانون‌های مولد آلودگی نظارت می‌شود.

او با تاکید بر وجود نظارت بر امر آلودگی‌های زیست محیطی در سطح استان گفت: در شرایط اضطرار این نظارت‌ها تشدید می‌شود تا شرایط کنترل و روند آلودگی کاهش یابد.

او گفت: در حال حاضر استان یزد یکی از مجهزترین مراکز پایش کشور را دارد که در سال گذشته راه اندازی شده و منحصر به فرد است.

پورملائی در خصوص نظارت‌ها گفت: به طور متوسط هر واحد صنعتی از سوی دوربین‌های نظارتی پایشی و سنجشی رصد می‌شود و هر واحد حدود پنج بار در یک ساعت پایش می‌شود و تصویر درستی از آلودگی صنعتی را به متصدیان امر ارائه می‌دهد که بالتبع آن اخطار‌های مربوطه صادر و مهلت‌های قانونی به متخلفان داده می‌شود و در صورت عدم رعایت به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان گفت: در حال حاضر ۷۴ پرونده صنایع متخلف در مراجع قضائی وجود دارد.

او در خصوص شهرستان اشکذر که در کنار اردکان و میبد دچار آلودگی بالا است، گفت: اشکذر یکی دغدغه‌های سازمان حفاظت محیط زیست است و مرز سیاسی برای شهرستان‌ها در حوزه محیط زیست وجود ندارد و در واقع مرز اکولوژیک مطرح است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آلودگی هوای اشکذر را ناشی از صنعتی بودن عنوان کرد و گفت: یکی از معیار‌های اصلی ایجاد ایستگاه‌های آلودگی هوا، جمعیت یک شهرستان است و موضوعات حمل و نقل، صنعت و جهت وزش باد‌های غالب نیز در نظر گرفته می‌شود که در سفر ریاست جمهوری به استان یزد یکی از مصوباتی که اخذ شد ایجاد ایستگاه پایش کیفی هوا در شهرستان اشکذر است که به محض ورود نقدینگی به استان ایستگاه دایر و دغدغه مردم اشکذر حل برطرف می‌شود.

انتهای پیام/و

برچسب ها: اشکذر یزد ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.