مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان گفت: بنیاد مسکن این استان ساخت ۴ هزار مسکن طرح اقدام ملی را عهده دار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-حسن ظفری گفت: در مجموع تا به امروز بنیاد مسکن این استان ظرفیت ساخت ۴ هزار مسکن طرح اقدام ملی را پذیرا شد که از این تعداد ۶۵۰ واحد مسکن در قالب گروه ساخت در استان و شهر‌های زیر یکصد هزار نفر و مابقی تعداد ۳ هزار و ۳۵۰ واحد مربوط به طرح ملی بنیاد ساخت است که مجموع ۴ هزار واحد مسکن ساخته می‌شود.

طرح اقدام ملی مسکن از طرح‌هایی است که جهت خانه دار کردن اقشار کم درآمدتر جامعه تنظیم شده و افرادی که دارای خانه نیستند می‌توانند با ثبت نام در این طرح جز مشمولان قرار گیرند.

او گفت: از این تعداد یک هزار و ۳۷۰ مسکن با ظرفیت ۱۵۰۰ واحد عملیات ساخت آن‌ها آغاز و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
ظفری در ادامه گفت: مساحت زمین این واحد‌های در حال ساخت ۱۱ هزار هکتار و در کنار ۷۰۰ واحد‌های شهید بهشتی مد نظر ست که در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته و در حال حاضر پی کنی آن‌ها انجام شده و نقشه برداری و طرح جا نمایی آن‌ها نیز آغاز شده است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان گفت:در شهرستان ملایر هم زمینی به مساحت ۷/۸ هکتار با ظرفیت هزار واحد هفته گذشته تحویل بنیاد مسکن قرار گرفت که در این خصوص هم همزمان آماده سازی و کار نقشه برداری آن‌ها از روز گذشته شروع شده که با آماده شدن پروانه ساختمانی عملیات عمرانی و اجرایی آن‌ها را آغاز خواهیم کرد.

او گفت: امیدواریم با پتانسیل‌های مطلوبی که در استان وجود دارد و تامین به موقع متقاضیان همراه با تسهیلات بانکی هر چه سریعتر به بهره برداری برسد تا بخشی از نیازاستان در این حوزه را تامین کنیم.

به گفته ظفری قرار است در ۲ ماه آینده زمین‌هایی به مساحت ۴۰۰۰ هزار متر از سوی اداره راه و شهر سازی البته با رفع موانع در اختیار بنیاد مسکن قراربگیرد که با این میزان استان همدان ظرفیت ساخت مسکن تا ۶۰۰۰ هزار واحد افزایش خواهد داشت.

مدیر کل بنیاد مسکن استان گفت: امیدواریم بتوانیم این کارجهادی را با مشارکت مردم و تامین آورده و پرداخت تسهیلات بانکی بخصوص از سوی بانک مسکن ه انجام برسانیم.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.