فرماندار همدان گفت:تسهیلات ویژه مسکن برای توانمند سازی مناطق کمتر برخوردار شهرستان اعطا خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- محمدعلی محمدی در کارگروه امور زیربنایی و تامین مسکن شهرستان همدان گفت: پس از پیگیری‌های مستمر مجوز اختصاص تسهیلات طرح ویژه مقاوم سازی و ساخت مسکن روستایی به مناطق کمتر برخوردار شهر‌ها دریافت شد.

او گفت:در مرحله نخست ۲۵۰ فقره تسهیلات مسکن به مناطق کم برخوردار همدان اختصاص یافته است که بنیاد مسکن پس از انجام ساز و کار لازم باید نسبت به اطلاع رسانی و عملیاتی نمودن این طرح اقدام کند.

 فرماندار همدان گفت:این تسهیلات با سود ۵ درصد و دوره بازپرداخت ۲۰ ساله و ضمانت زنجیره‌ای پیش بینی شده است و پس از پرداخت و جذب سهمیه مرحله نخست سهمیه‌های بعدی ابلاغ خواهد شد.

محمدی با اشاره به مشکلات مطرح شده در خصوص طرح جامع شهر همدان گفت: اختلاف سلیقه‌ها را به منافع مردم گره نزنیم و طرح جامع شهر همدان لازم است هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

او گفت:پیش بینی و تامین کاربری‌های مورد نیاز در طرح اقدام ملی مسکن ضرورت  است و مسکن مهر صرفا برای ساکنان جنبه یک سرپناه بدون امکانات مورد نیاز بود که هنوز هم در تامین زیرساخت‌های مورد نیاز آن با مشکل مواجهیم.

فرماندار همدان با اشاره به مشکل کمبود زمین در شهر همدان و شهر‌های اقماری شهرستان گفت: الحاق زمین به شهر همدان، مریانج، جورقان و قهاوند در دستور کار راه و شهرسازی قرار دارد که انتظار داریم با جدیت بیشتری مورد پیگیری قرار بگیرد.

محمدی گفت: باید به مردم پاسخ درست و دقیق بدهیم با ان شا الله و پیگیری کار بدون زمانبندی مشخص نمی‌شود جوابگوی مشکلات مسکن مردم بود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.