معاون راه و شهرسازی استان همدان گفت: همدان برای ۵۰ هزار نفر در استان به تولید مسکن نیاز دارد و اگر این میزان تامین شود شرایط عادی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-مجید صالحی امیر گفت: بیش از ۶۰ هزار نفر در استان همدان در طرح نهضت مسکن ثبت نام کرده اند و سهمیه استان همدان برابر ۳۲ هزار و ۳۱۳ نفر است.

 به گفته او سامانه برای ثبت نام مسکن هنوز فعال است و در مجموع در قالب دو طرح اقدام ملی مسکن و طرح نهضت مسکن در استان همدان نزدیک به ۹۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی همدان گفت: امید است زمین ۶۸۰ هکتاری که قرار است به شهر همدان الحاق شود، محقق شود تا بتوانیم تأمین زمین در شهر همدان را رفع کنیم.

صالحی امیر گفت: در کنار این موارد، ۱۸ هزار نفر هم طی تفاهم نامه‌ها در قالب مسکن فرهنگیان، جهادکشاورزی و ... چشم انتظار مسکن هستند  و مشکل مسکن در همدان باید با همراهی دستگاه‌ها حل شود.

او در ادامه به وضعیت زمین‌های تعیین شده در جورقان، قهاوند و مریانج اشاره کرد و گفت: نیاز شهر همدان به تأمین مسکن محسوس و این موضوع، همکاری دستگاه‌ها را می‌طلبد.

معاون راه و شهرسازی استان همدان گفت: در این راستا ۴۸۰ واحدی شهرک فرهنگیان، ۱۰۴ واحدی شهرک مدنی، ۱۲۰ واحدی شهرک بهشتی و ۶۹۰ واحدی بهشتی در پیش گرفته شده است.

صالحی گفت:پروژه‌های شهرک فرهنگیان، شهرک مدنی و ۶۹۰ واحدی شهرک بهشتی به بنیاد مسکن تحویل داده شده اند و امید است که طرح  ۱۲۰ واحدی شهرک بهشتی که هم اکنون طبقه پنجم آن در حال پیش روی است، برای سال آینده اتمام یابد.

او گفت: پروژه ۶۹۰ واحدی شهرک بهشتی نیز که از اواخر تابستان به بنیاد مسکن تحویل داده شده است، امیدواریم که به مرحله بتن ریزی برسد.

معاون راه و شهرسازی همدان گفت:عقب ماندگی پروژه ۱۰۴ واحدی شهرک مدنی نیز به خاطر ستاد اجرایی بود، اما با تغییر پیمانکار هم اکنون پیشرفت خوبی دارد و بحث مجری و پروانه اش هم حل شد.

صالحی گفت: هم اکنون تقویت بستر خاک پروژه شهرک فرهنگیان در حال پیش روی است و قرار است که پروژه به بنیاد مسکن تحویل داده شود؛ امیدواریم که قبل از سال، بحث عملیات تقویت خاک این پروژه انجام و عملیات اجرایی آن نیز زودتر شروع شود.

او تعداد واحد‌های در دست ساخت در شهر همدان را برابر یک هزار و ۳۱۳ واحد اعلام کرد و گفت: حدود سه هزار و ۴۰۰ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن که وجه اولیه را واریز کرده اند، اما هنوز زمینی نداریم تا به آن‌ها اختصاص دهیم، علی رغم اینکه یک سال است که پول واریز کرده اند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۱ دی ۱۴۰۰
من خودم مستجر هستم وقتی سایت باز بود رفتم خانه بنویسم گفت خود همدان ندارد مگر بروید توروستا ها. اگر حقیقتش را بخواهید بالای 200هزار نفر ان پنجاه هزار نفر قبول کردن بروند در روستاهای مریانج خانه بگیرند