معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شهر همدان در بحث بازآفرینی شهری و توانمند‌سازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در جایگاه خوبی قرار دارد.

  به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان  - محمد آئینی از مدیریت شهری و شهرداری همدان خواست تا بستری فراهم کنند، سالانه حداقل ۵ هزار واحد مسکونی از محل نوسازی واحد‌های مسکونی فرسوده در بافت‌های ناکارآمد شهر همدان تولید شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اولویت اصلی ما افزایش کیفیت زندگی ساکنان در بافت‌های فرسوده، حاشیه‌نشین و محلات کمتر برخوردار است.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی باید شهرداری‌ها در رابطه با تعریف بسته‌های تشویقی شهرسازانه و تسهیلات مناسب به گونه‌ای عمل کنند که نه فقط بستر مناسبی برای مشارکت ساکنان فراهم شود بلکه انبوه‌سازان خرد و انبوه‌سازان حرفه‌ای برای نیز برای ساخت و ساز به این مناطق ورود پیدا کنند.

آئینی از شهردار فامنین خواست تا صدور پروانه ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی در بافت‌های ناکارآمد شهر فامنین را در دستور کار قرار دهد.

آئینی گفت: حجم کار در بافت‌های ناکارآمد بسیار بالاست، اما اعتبارات و بودجه اختصاص یافته بسیار اندک است و اجرای طرح توسعه و تحول اجتماع محور محلات در ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار نیاز به افزایش ردیف اعتبارات این حوزه دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.