به دنبال افزایش موارد ابتلا به کرونا طی یک هفته در مکزیک، رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد برای بار دوم به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - پس از اینکه «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» در نشستی خبری با صدایی گرفته ظاهر شد، اعلام کرد که تست کووید او مثبت شده است. او در حساب توییتر خود نوشت: «با وجود اینکه علائم ابتلا خفیف هستند، خود را قرنطینه کرده ام و تا اطلاع ثانوی فقط در دفتر کار خودم می‌مانم و جلسات را به صورت آنلاین برگزار می‌کنم».

به گزارش ان‌پی‌آر، ابتلای مجدد لوپز در حالی رخ می‌دهد که آمار ابتلا به کووید در مکزیک افزایش یافته و کیت‌های تست کرونا کمیاب شده اند.

تا زمان اتمام قرنطینه او، «آدان آگوستو لوپز هرناندز»، وزیر کشور مکزیک مسئولیت‌های رئیس‌جمهور را در کنفرانس‌های مطبوعاتی و رویداد‌های دیگر به عهده خواهد گرفت.

دو تن از منشی‌های کابینه رئیس‌جمهور، روسای ادارات محیط زیست و اقتصاد نیز اعلام کردند که در روز‌های اخیر آزمایش آن‌ها مثبت بوده است. گفتنی است تعداد موارد تایید شده در هفته گذشته در مکزیک ۱۸۶ درصد افزایش یافته است.

رئیس‌جمهور مکزیک اعلام کرده است سویه امیکرون در واقع کرونایی با علائم خفیف است و  میزان بستری شدن و مرگ‌و‌میر افزایش چندانی نیافته است. این در حالی است که کارشناسان می‌گویند علائم خفیف امیکرون هنوز تایید نشده و ممکن است بیماری هفته‌ها بعد خود را نشان دهد.

 تاکنون بیش از چهار میلیون نفر در مکزیک به بیماری کووید مبتلا شده و در این میان بیش از ۳۰۰ هزار نفر درگذشته اند. بر اساس آمار، شیب نمودار مبتلایان به کووید در روز‌های اخیر بسیار بالاست، به طوری که در کمتر از دو هفته آمار روزانه مبتلایان از دو هزار نفر به ۱۱ هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار