مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: ظرفیت ۷۰ واگن خط دوم قطارشهری مشهد تا ۱۰ سال آینده پاسخگو است و نیاز به تزریق واگن جدید به این خط نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان  مشهد - کیانوش کیامرز گفت:ظرفیت ۷۰ واگن خط دوم قطارشهری مشهد تا ۱۰ سال آینده پاسخگو است و نیاز به تزریق واگن جدید به این خط نیست؛ ۶ قطار شامل ۳۰ واگن نیز تامین شده که در مرحله آزمایش است و پس از انجام آزمایش در خط ۲ به کار گرفته خواهند شد.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جابه‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

او گفت: برای بهره‌برداری از مسیر ۵.۵ کیلومتری خط سوم قطارشهری این ۳۰ واگن از خط ۲ خارج و برای این مسیر به کار گرفته خواهند شد.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت:حفاری خط چهارم قطار شهری مشهد توسط دستگاه حفار از منطقه مهر مادر به سمت خواجه ربیع آغاز شده و تا کنون ۶۵۰ متر از این مسیر هزار و ۳۰۰ متری (مهر مادر تا خواجه ربیع) حفاری شده است

عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.

 

انتهای پیام//م.ج

برچسب ها: قطار شهری ، واگن قطار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.