مدیر تامین مالی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد از درج نماد هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تامین مالی دو طرح بزرگ شهری در فهرست معاملات ثانویه بورس خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - سید محمد عنبری گفت: با وجود منابع محدود اوراق مشارکت در کشور و حجم بالای متقاضیان که سبب ایجاد روند پیچیده و طولانی در فرایند دریافت مجوز و انتشار اوراق مشارکت می‌شود شهرداری مشهد موفق به اخذ این مجوز شد.

وی گفت: از این مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل خط سه قطار شهری و ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه و تکمیل سامانه حمل و نقل درون شهری منتشر شد؛ این اوراق چهار ساله و مواعد پرداخت سود آن‌ها هم هر سه ماه یک بار است.

مدیر تامین مالی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: همزمان با پیگیری‌ها برای دریافت مجوز انتشار اوراق مشارکت، با بانک‌ها هم برای تعیین بانک عامل انتشار اوراق وارد مذاکره شدیم که در نهایت عاملیت و ضمانت انتشار اوراق مرتبط به بانک صادرات و پذیره نویسی و بازارگردانی به شرکت تامین سرمایه سپهر واگذار شد.

در حال حاضر اوراق مذکور با اخذ مجوز بورس و تعهد پرداخت ۵۰ درصد از اصل و سود توسط دولت با نماد‌های مشهد ۰۳۱۲ و مشهد ۳۱۲ در فهرست معاملات ثانویه بورس درج شده است.

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.