پروژه نیروگاه خورشیدی ۵ مگاواتی شهرستان بروجن با ظرفیت ۵ مگاوات در زمینی با مساحت ۱۰ هکتار در منطقه سفیددشت در دست احداث است.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - مسعود ملکی فرماندار بروجن می‌گوید: انرژی خورشیدی یکی از منابع تامین انرژی رایگان، پاک و به دور از اثرات زیان بار برای محیط زیست است، با افزایش جمعیت بحران انرژی در سال‌های اخیر موجب شده است انرژی خورشیدی جدی‌تر گرفته شود و آن را یکی از مناسب‌ترین جایگزین‌های انرژی‌های فسیلی بدانیم و از آن استفاده مناسب شود.

با توجه به مطالعات صورت گرفته، استان چهارمحال و بختیاری با توجه به زاویه تابش خورشید از مستعد‌ترین نقاط برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در کشور است که در استان، شهرستان بروجن بسیار نقطه قابل توجه بوده و اقداماتی با مشارکت سرمایه‌گذار انجام شده است.


بیشتر بخوانید


پروژه نیروگاه خورشیدی ۵ مگاواتی بروجن با ظرفیت ۵ مگاوات در زمینی با مساحت ۱۰ هکتار در منطقه سفیددشت در دست احداث است، عملیات اجرایی این پروژه از شهریور ماه ۱۴۰۰ آغاز شد و در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد.

۱۲۰ میلیارد تومان در این خصوص سرمایه‌گذاری شده است، پیشرفت فیزیکی این نیروگاه ۵۵ درصد بوده است که برق ۱۵۰۰ خانوار را پس از بهره‌برداری تامین می‌کند.

از اهداف احداث این پروژه تولید برق با ظرفیت ۵ مگاوات، جلوگیری از هدر رفت منابع سوخت فسیلی معادل سه میلیون متر مکعب گاز در سال، حفظ محیط زیست و جلوگیری از تولید گاز گلخانه‌ای است.

سرمایه گذاران می‌توانند با وجود زیر ساخت‌های لازم در استان چهارمحال و بختیاری خصوصا شهرستان بروجن جهت احداث نیروگاه‌های خورشید اقدام کنند که قطعا مورد حمایت قرار می‌گیرند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار