کارشناس فنی شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای شبکه فاضلاب ۲۳ روستای حاشیه رودخانه زاینده‌رود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد -  یوسف امیری گفت: برای اجرای شبکه فاضلاب ۲۳ روستای حاشیه زاینده رود از جمله روستای یاسه چای ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که مراتب جهت اخذ ردیف اعتباری مورد نیاز، خدمت نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی و همچنین استانداری اعلام شده است.

به گفته کارشناس فنی شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری، به محض اختصاص اعتبار فاز مطالعاتی توسط شرکت انجام و سپس عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

با توجه به اهمیت مدیریت پسماند و جمع‌آوری فاضلاب در حاشیه زاینده‌رود، ایجاد شبکه فاضلاب در ۲۳روستا و آبادی این منطقه در اولویت جدی قرار دارد.


بیشتر بخوانید


مرداد ماه ۱۴۰۰ بود که تصفیه‌خانه فاضلاب شهر هوره شهرستان سامان چهارمحال و بختیاری افتتاح شد؛ از ویژگی‌های اصلی این تصفیه‌خانه جلوگیری از ورود فاضلاب خام به محیط‌زیست است که در حاشیه رودخانه زاینده‌رود قرار دارد.

تصفیه‌خانه فاضلاب هوره به طول ۱۳ کیلومتر، قادر است روزانه ۵۰۰ مترمکعب فاضلاب خام را تصفیه کند.

این تصفیه‌خانه می‌تواند فاضلاب تصفیه شده و پساب را با استاندارد‌های زیست‌محیطی برای مصارف پایین‌دست در بخش کشاورزی تامین کند.

انتهای پیام/ ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.