بیکاری ۳۲۹ هنرمند صنایع‌دستی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری از بیکاری ۳۲۹ هنرمند صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی این استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - مهرداد جوادی می‌گوید: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۳۲۹ هنرمند صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان بیکار شدند که از مجموع این هنرمندان ۱۴۸ نفر در کارگاه‌های انفرادی، ۹۰ نفر در واحد‌های تولیدی کارگاهی و ۹۱ نفر در واحد‌های مشاغل خانگی فعالیت می‌کردند.

کرونا، ۸۶ میلیارد ریال خسارت به بخش صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان وارد کرد که ۷۶ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال از این میزان به واحد‌ها و کارگاه‌های تولیدی و ۹ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال به نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی چهارمحال و بختیاری خسارت وارد شده است.


بیشتر بخوانید


با شیوع ویروس کرونا ۲۶۷ کارگاه و واحد تولیدی صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در استان تعطیل شد که از این تعداد ۱۴۸ کارگاه به‌صورت انفرادی، ۲۸ واحد تولیدی به‌طور کارگاهی و ۹۱ واحد در حوزه مشاغل خانگی فعالیت داشت.

چهارمحال و بختیاری بیش از ۱۲ هزار هنرمند صنایع دستی دارد که از این تعداد پنج هزار و ۵۰۰ تا شش هزار نفر در فصل‌های مخلتف سال فعالیت می‌کنند.

هم‌اکنون ۵۲ رشته صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری شامل بافته‌های داری مانند فرش‌بافی، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی و قالی‌بافی، چوخابافی، نمدمالی، کلاه‌مالی، گیوه دوزی، سرمه‌دوزی، منبت‌کاری، سفال‌گری، خورجین‌بافی، بافت سیاه چادر، قفل‌سازی، حجاری، گره‌چینی، احجام فلزی خاتم و مشتقات آن‌ها در  استان وجود دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار