۳۷ واحد تولیدی و صنعتی با اشتغالزایی مستقیم ۹۶۳ نفر در شهرستان کیار فعال است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در شورای برنامه‌ریزی و توسعه کیار گفت: ۲ شهرک صنعتی در این شهرستان شامل شهرک صنعتی روستای تشنیز و شهرک صنعتی ناغان فعالیت دارد.

او افزود: شهرک صنعتی روستای تشنیز ۳۲ هکتار وسعت دارد که تاکنون ۱۷ هکتار آن به سرمایه‌گذاران واگذار شده و از مجموع ۳۷ هکتار فضای شهرک صنعتی ناغان تاکنون ۹ هکتار در اختیار سرمایه‌گذاران واجد شرایط قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


رستمی اضافه کرد: همچنین ۱۰۰ درصد سایت صنعتی تولید مصالح ساختمانی در روستای سرتشنیز با سه هکتار وسعت به تولیدکنندگان واگذار شده است.

او ادامه داد: شهرستان کیار ۳۷ واحد تولیدی و صنعتی فعال با اشتغالزایی مستقیم ۹۶۳ نفر برابر ۴.۵ درصد صنایع و اشتغال صنعتی استان را دارد.

رستمی گفت: از ۲ هزار طرح صنعتی در حال اجرا در استان، ۱۲۲ طرح با ۲ هزار و ۱۰۰ نفر اشتغالزایی برابر ۶.۵ درصد مختص شهرستان کیار است.

او با بیان اینکه ۱۱ درصد سرمایه‌گذاری طرح‌های صنعتی استان در شهرستان کیار استقرار دارد افزود: هشت طرح دارای افزون‌بر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در شهرستان کیار تا سال آینده تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد.

رستمی اضافه کرد: شهرستان کیار ۱۵ معدن فعال برابر ۱۲.۵ درصد معادن استان را دارد که از محل حقوق دولتی دریافتی در استان هفت میلیارد ریال برای توسعه مناطق مجاور معادن به فرمانداری کیار اختصاص یافت.

تامین زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های شلمزار و گهرو

فرشید ریاحی سامانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: زمین مورد نیاز برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های شلمزار و گهرو تأمین شد.

او افزود: این طرح ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سهمیه این ۲ شهر در طرح جهش تولید مسکن یک هزار و ۲۳۲ واحد است که در صورت تامین زمین اقدامات اجرایی برای احداث این تعداد واحد مسکونی آغاز خواهد شد.

ریاحی اضافه کرد: اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان کیار تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

او ادامه داد: امسال در بخش بهسازی و مقام‌سازی مسکن روستایی سهم شهرستان کیار ۳۷۷ فقره وام تعیین شد که تاکنون ۲۸۶ نفر از متقاضیان واجد شرایط به بانک عامل معرفی شده اند و اقدامات عمرانی برای ۷۴ واحد مسکونی نیز در این حوزه تکمیل شده است.

ریاحی گفت: امسال در حوزه تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی شهرستان کیار ۹۸ میلیارد ریال مصوب شد.

او افزود: این مبلغ برابر ۳۷ درصد از تمامی ردیف‌های اعتباری در قالب ۲۲ ریزپروژه تامین اعتبار انجام شده و هم‌اکنون این طرح‌ها با میانگین حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در شهرستان کیار در حال اجراست.

ریاحی اضافه کرد: برای سفر رئیس جمهور به استان ۳۵۰ میلیارد ریال به منظور اجرای طرح‌های هادی شهرستان کیار و ۱۷۰ فقره تسهیلات و کمک بلاعوض در قالب مسکن محرومین در نظر گرفته شده است.

پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی عملیات احداث تونل زره

حسین‌علی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: احداث باند دوم محور ارتباطی شهرکرد به شلمزار با افزون‌بر ۱۵ هزار تردد روزانه، تونل زره، تونل هونی، از مهم‌ترین طرح‌های مربوط به شهرستان کیار است.

او افزود: منابع دولتی پاسخ‌گوی تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها و نیست و استفاده از ماده ۵۶ به مبلغ ۸ هزار میلیارد ریال با جدیت در حال پیگیری است.

مقصودی اضافه کرد: حفاری تونل زره کامل انجام شده و اکنون در مرحله لاینینگ قرار دارد و در مجموع ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او ادامه داد: اختصاص اعتبار به منظور تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام شهرستان کیار مانند زمین ورزشی شلمزار با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، فرهنگسرای شلمزار با ۲ هزار متر مربع زیربنا و تکمیل آمفی‌تئاتر ۳۰۰ نفره شلمزار برای سفر رئیس جمهور به استان پیشنهاد شده است.

مقصودی سهمیه شهرستان کیار از محل اجرای مسکن ملی را سالانه یک هزار و ۸۲۰ واحد مسکونی دانست و یادآور شد: این سهمیه مختص چهار شهر این شهرستان است که سهمیه هر کدام از شهر‌ها ۴۵۴ واحد مسکونی مشخص شد.

اتصال ۱۰۲ مدرسه در شهرستان کیار به شبکه ملی اطلاعات

مرتضی بلالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم‌اکنون ۱۰۲ مدرسه در شهرستان کیار به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

او افزود: ۲ دستگاه خودپرداز با تامین اعتبار مورد نیاز از بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ۲ روستای شهرستان کیار تجهیز نصب و راه اندازی شد.

بلالی اضافه کرد: همچنین ۲ مجوز فعالیت دفتر آی. سی. تی. (ICT) و هفت مجوز دفتر پیشخوات خدمات عمومی دولت در شهرستان کیار صادر و این دفاتر راه‌اندازی شده است.

او ادامه داد: برای ارتقای کمی و کیفی پوشش تلفن همراه، اینترنت روستایی و افزایش پهنای باند اینترنت پُرسرعت در شهرستان کیار ۴۱ کیلومتر فیبر نوری با ۶۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.

بلالی گفت: تاکنون ۷۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان کیار هزینه شده است.

او افزود: همچنین امسال چهار برنامه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان کیار با ۸۸۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

پرداخت ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌ای کم‌بهره به کشاورزان

حسین بهرامی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری هم گفت: تاکنون۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌ای کم‌بهره و ارزان‌قیمت در قالب کشاورز کارت به کشاورزان شهرستان کیار پرداخت شده است.

او افزود: برای سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری طرح تکمیل و بهره‌برداری از مجتمع‌های دامپروری و گلخانه‌ای با ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و ۶ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات متوازن آماده شده که امید است تصویب شود.

بهرامی اضافه کرد: تکمیل مجتمع پرورش ماهی رفن در شهرستان کیار به ۱۶۰ میلیارد ریال نیاز دارد.

او ادامه داد: شهرستان کیار ۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و ۱۰ درصد تولید محصولات کشاورزی استان مربوط به این شهرستان است.

بهرامی گفت: امسال اعتبارات مصوب استانی، نفت و متوازن شهرستان کیار ۶۸ میلیارد ریال در قالب ۲۳ طرح هزینه می‌شود که تاکنون ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برابر ۲۸ درصد تخصیص پیدا کرده است.

او افزود: تاکنون هفت هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌‍‌های کشاورزی شهرستان کیار به شبکه آبیاری نوین مجهز شده است.

بهرامی اضافه کرد: دولت برای تجهیز این سطح از زمین‌های کشاورزی شهرستان کیار به شبکه آبیاری نوین یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض اختصاص داده است.

او ادامه داد: تجهیز ۳۱۳ هکتار زمین کشاورزی جدید در شهرستان کیار به شبکه آبیاری نوین با کمک بلاعوض ۱۳۰ میلیارد ریالی دولت در دست اجرا قرار دارد.

تکمیل و بهره‌برداری کلینیک خیرساز کیار از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تکمیل و بهره‌برداری کلینیک خیرساز با ۵۰۰ متر مربع زیربنا و کاربری دیالیز، دندان‌پزشکی آزمایشگاه مرکزی که از سال ۱۳۹۶ شروع شده در اولویت برنامه‌های دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد قرار دارد.

او افزود: شهرستان کیار با ۵۰ هزار نفر جمعیت در قالب ۱۴ هزار و ۵۷۵ خانوار دارای ۱۰ مرکز جامع سلامت، سه مرکز شبانه‌روزی در شهر‌های شلمزار، گهرو و روستای دزک، ۳۱ خانه بهداشت، ۲ بخش مرکزی و بیمارستان ۳۲ تختخوابی ناغان است.

خالدی اضافه کرد: هم‌اکنون در تمامی مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان کیار پزشک خانواده شامل ۲۳ پزشک و ۶ دندان‌پزشک مستقر است.

او ادامه داد: وضعیت رنگ‌بندی شهرستان کیار از نظر شیوع ویروس کرونا آبی است، اما همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضرورت دارد.

خالدی گفت: تمامی مردم، مسئولان و گروه‌های مختلف واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا را جدی بگیرند و افرادی که نوبت تزریق دُز سوم آن‌ها رسیده است نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

طرح مطالعاتی مرمت بنا‌های تاریخی کیار تهیه شده است

مهرداد جوادی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: طرح مطالعاتی مرمت بنا‌های تاریخی شهرستان کیار شامل قلعه‌های شملزار، دزک و دستنا تهیه شده و بخشی از آن در حال انجام است.

او افزود: تخصیص اعتبار به منظور تکمیل و بهره‌برداری از کمپ دره‌عشق شهرستان کیار ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای سفر رئیس‌جمهور به استان پیشنهاد شده است.

جوادی اضافه کرد: راه‌اندازی اردوگاه گردشگری در شلمزار با چهار میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری، اردوگاه گردشگری گهرو با ۲۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی سه اقامتگاه بوم‌گردی و ۱۰ خانه مسافر در شهرستان کیار در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

او ادامه داد: در ۹ ماهه سال‌جاری ۳۹ پروانه الکترونیکی، ۲ جواز تاسیس کارگاهی در حوزه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی شهرستان کیار صادر و ۲۵ طرح مشاغل خانگی با تسهیلات پیشنهادی پنج میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

ساخت هفت واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در کیار

جاسم محمدی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری نیز گفت: امسال هفت واحد مسکونی برای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کیار ساخته شده و امید است تا پایان سال‌جاری ۱۹ واحد مسکونی دیگر با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی تکمیل و تحویل مددجویان شود.

او افزود: هم اکنون یک هزار و ۷۱۴ طرح اشتغال‌زایی فعال زیرمجموعه کمیته امداد امام استان در شهرستان کیار وجود دارد.

محمدی اضافه کرد: تعهد ایجاد اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در شهرستان کیار برای امسال ۲۵۴ نفر پیش‌بینی شده که امید است تا پایان بهمن‌ماه محقق شود.

او ادامه داد: هشت هزار نفر در قالب سه هزار و ۱۰۰ خانوار در شهرستان کیار زیرپوشش این نهاد حمایتی هستند.

تکمیل سه طرح ورزشی در شهرستان کیار اولویت دارد

حمید کریمی مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تکمیل و بهره‌برداری از زمین چمن شلمزار با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی، استخر شنای شلمزار و سالن ورزشی روستای سرتشنیز در اولویت برنامه‌های این اداره‌کل در شهرستان کیار قرار دارد.

او افزود: چهار هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های ورزشی پیشنهادی استان در سفر رئیس جمهور پیش‌بینی شده که ۶۸۰ میلیارد ریال آن مختص پروژه‌های شهرستان کیار است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار