مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی از آغاز توزیع یک‌هزار تن برنج خارجی تنظیم بازار در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف و اتحادیه‌های استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - مومنی مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت:ذخایر استراتژیک کشور در سطح مطلوبی است و برای کنترل قیمت و تامین کسری برنج، پیش‌بینی شده تا از ذخایر استراتژیک برنج در کشور توزیع شود.

علاوه بر تداوم توزیع برنج برای طرح‌های مومنانه، از امروز با آغاز توزیع برنج تایلندی در سطح آذربایجان‌شرقی نزدیک به یک‌هزار تن از این محصول از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف کارگری، کارمندی، اتحادیه و... در اختیار مردم قرار می‌گیرد و هیچ کمبودی در مورد برنج برای مصرف خانوار وجود ندارد.

 سهمیه برنج تایلندی به قیمت عمده‌فروشی هر کیلو را ۱۱۰۰۰۰ ریال (یکصد و ده هزار ریال) از محل طرح تخصیص سهمیه برنج تنظیم بازار مرحله چهارم به شرط تحویل درب انبار‌های اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان است.

  ۶۰۰ تن از این برنج‌ها در سطح شهر تبریز و ۴۰۰ تن مابقی نیز براساس برش شهرستانی در سطح شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی توزیع می‌شود.

قیمت هر کیلو برنج تایلندی تنظیم بازار برای مصرف‌کنندگان ۱۲۵۰۰ تومان تعیین شده است.

تصمیم‌گیری در خصوص نحوه توزیع و جامعه هدف مورد نظر در سایر شهرستان‌ها برعهده کمیسیون تنظیم بازار هر شهرستان است.

 شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص می‌توانند با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند و موضوع را گزارش کنند.

 توزیع درسطح شهر تبریز از طریق معرفی مراکز توزیع فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اتحادیه‌ها و.. توسط مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی انجام خواهد گرفت.

 عرضه برنج هندی، پاکستانی و تایلندی از طریق سامانه بازرگام آذربایجان‌شرقی از امروز آغاز شد و مقرر شده برنج تایلندی هر کیلو به قیمت ۱۲۵۰۰ تومان، برنج هندی به قیمت ۱۸۵۰۰ و برنج پاکستانی به قیمت ۲۰۵۰۰ تومان از طریق سامانه بازرگام عرضه شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.