مدیر جهاد کشاورزی میانه از تولید سالانه ۱۸ هزار تن برنج در پنج هزار و ۲۰۰ هکتار سطح زیرکشت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، ایرانی پور مدیر جهاد کشاورزی میانه با اشاره به اینکه برنج محصولی استراتژیک و پردرآمد است و در کشت می‌شود گفت: محصول تولیدی برنج شهرستان میانه از عطر ، طعم و کیفیت بالا برخوردار است و در انواع گرده محلی، علی کاظمی، حسن سرا، هاشمی و گیلانه از ۱۵ اردیبهشت کشت می‌شود.

او توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی را سبب حفاظت از منابع آب ،خاک و کشاورزی حفاظتی عنوان کرد و افزود: زمان مصرف و میزان کود‌های شیمیایی در کشت محصول برنج از اهمیت بالایی برخوردار است و با تغییر زمان میزان کود مصرفی می‌توانیم محصولی با کیفیت‌تر تولید کنیم.

ایرانی پور همچنین با بیان اینکه از هر هکتار بیش از سه تا چهار تن برنج برداشت و برای چهار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال زایی می‌شود درآمد ناخالص از تولید محصول را بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میانه بر لزوم ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی محصول برنج از جمله آرد برنج، روغن برنج و بسته بندی برنج و بسته بندی سبوس برنج تاکید کرد و گفت: از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این حوزه‌ها دعوت می‌کنیم و برای هر گونه حمایت از آنان آماده هستیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.