شیوع ویروس کرونا و افزایش نرخ بیکاری در آمریکا موجب بی خانمانی بیش از نیم میلیون نفر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - پایگاه اینترنتی شبکه سی ان بی سی درباره بی خانمانی بیش از نیم میلیون آمریکایی و ناتوانی آمریکا از حل این بحران نوشت: شیوع بیماری کرونا موجب افزایش هزینه‌های مسکن و بالا رفتن نرخ بیکاری در آمریکا شده است و نزدیک به ۶۰۰ هزار آمریکایی از سال ۲۰۲۰ در نتیجه شیوع این بیماری، بی خانمان شدند.

سام سمبریس از مقاماتی که به امور افراد بی خانمان در آمریکا رسیدگی می‌کند، می‌گوید: آن چه که مردم معمولا هنگام عبور از کنار یک فرد بی خانمان درک نمی‌کنند هزینه‌ای است که این فرد برای مالیات دهندگان دارد.

در شهر نیویورک سال ۲۰۱۹ رقم بی سابقه سه میلیارد دلار برای حمایت از جمعیت بی خانمان این شهر هزینه شد. پیش بینی می‌شود کالیفرنیا نیز رکود بزند و در دو سال آینده چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار به حمایت از افراد بی خانمان اختصاص دهد.

با وجود افزایش میزان بودجه، به طور کلی بی خانمانی در آمریکا در مقایسه با سال ۲۰۰۷، تنها ۱۰ درصد بهبود داشته است و این وضع برای گروه‌های خاص مانند افراد تنها بدتر شده و در همین دوره فقط یک درصد کاهش داشته است.

آنتونی لاو، مدیر عامل موقت شورای درون سازمانی بی خانمان‌ها می‌گوید که در حال حاضر، قدم در مسیری اشتباه گذاشته ایم و شرایط افراد بی خانمان بهبود چندانی نداشته و بسیار شکننده است.

ده‌ها سال است که آمریکا بر رویکرد «اول مسکن» برای افراد بی خانمان متمرکز شده است که بر اساس آن مسکن دائمی برای افراد بی خانمان بدون هیچ پیش شرطی همچون اشتغال فراهم خواهد شد.

این در حالی است که برخی منتقدان این طرح، آن را چندان موفقیت آمیز نمی‌دانند، زیرا بر تعداد بی خانمان‌ها افزوده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۱:۳۹ ۱۹ دی ۱۴۰۰
خیلی اوضاع مملکت خوبی داریم که باز فوضولی میکنین تو مملکت دیگران
آخرین اخبار