سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: اشتغال و معیشت برنامه اصلی دولت سیزدهم است.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - داوود شهرکی  گفت: با رویکرد حمایت از سرمایه‌گذاران؛ جلسات و نشست‌های متعددی در استانداری با حضور خود سرمایه گذاران برگزار می‌شود و در همین مدت کوتاه شرکت‌های سرمایه گذار خوبی به استان ورود کرده اند.

وی معتقد است سیستان و بلوچستان مزیت‌ها و ظرفیت‌های بی نظیری در حوزه سواحل، گردشگری، معادن، کشاورزی و منابع طبیعی دارد که نشان می‌دهد؛ فرصت‌های ما بسیار بیشتر از موانع است، لذا انتظار می‌رود؛ سرمایه گذاران بومی بجای سرمایه گذاری در خارج استان در استان خودشان سرمایه گذاری کنند تا سرمایه‌گذاران خارج استانی نیز به این امر ترغیب و دلگرم شوند.

  تغییر نگاه به سرمایه گذار باید در سیستم اداری ما حاکم شود و هر یک از مسئولین در رفع موانع سرمایه گذاری و حذف رفتار‌های بروکراتیک اداری در راستای جذب سرمایه گذاران و ایجاد اشتغال و معیشت پایدار نقش‌آفرینی کنند.

  سیستان و بلوچستان به طور میانگین سه و نیم درصد معادن کشور را داراست که در بحث اکتشاف معادن با سرمایه گذاری بخش دولتی به نتایج بسیار مطلوبی دست پیدا کردیم.

وی می گوید:  الزاماً برند‌های بزرگ با کیفیت نیستند، لذا انتظار ما از مردم استان این است که برای پایداری اشتغال و درآمد واحد‌های تولیدی در کنار محصولات ایرانی اولویتشان خرید محصولات تولیدی داخل استان باشد.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.