بخشدار مرکزی خاش گفت: بازارچه فروش مستقیم محصولات تولیدی با هدف حمایت از تولیدات داخلی و کمک به ایجاد اشتغال و تامین نیاز‌های مردم با قیمت ارزان و کیفیت مناسب در تعاون روستایی این شهرستان ایجاد شد.

 باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان -عیدمحمد قلندرزهی  بخشدار مرکزی خاش گفت:کوتاه کردن دست واسطه‌ها و دلالان، مقابله با معضلات گرانی و کنترل بازار و تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم از تولید به مصرف از اهداف مهم راه اندازی این بازارچه با همکاری جهاد کشاورزی، تعاون روستایی، دامپزشکی، مشارکت فعال کشاورزان، دامداران، آبزی پروران و صیفی کاران روستایی و عشایری خاش و بخش مرکزی است.

وی گفت: در این بازارچه محصولاتی مانند گوشت مرغ، گوشت دام‌های سبک و سنگین، ماهی و انواع میوه و سبزیجات با قیمت مناسب و با نظارت اداره تعاون روستایی انجام می‌شود.

بخشدار مرکزی خاش گفت:یکی از عوامل مهم گرانی‌ها در سطح شهرستان حضور واسطه‌ها و دلالان بازار بوده که محصولات تولیدی را با قیمت ارزان از کشاورزان خریداری و با قیمت گزافی در بازار به فروش می‌رساندند و در همین موضوع قشر محروم و آسیب پذیر جامعه دسترسی لازم را به محصولات تولیدی منطقه نداشته و یا با گرانی کالا‌های مورد نیاز خود را از دلالان بازار خریداری می‌کردند.

وی گفت: با حمایت‌های استاندار سیستان و بلوچستان و نگاه توسعه محور دولت شاهد احیا و فعالیت واحد‌های تولیدی و خدماتی در شهرستان خاش هستیم و اقدامات ارزشمندی برای حمایت از تولید و نیز تامین نیاز‌های مردم در حال انجام است.

  داوود شهرکی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان به همراه فرماندار و مسوولان خاش از بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و دامپروری سازمان تعاون روستایی بازدید و بر ضرورت تامین نیاز‌های مردم با کیفیت و قیمت مناسب تاکید کرد.

در این بازارچه محصولات کشاورزی، گوشت قرمز و گوشت مرغ به صورت مستقیم از تولید کننده به مصرف کننده عرضه و قیمت‌ها حداقل ۴۰ درصد پایین‌تر از قیمت بازار عرضه می‌شود.

خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار