مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی از کیفیت بالای کود‌های شیمیایی تدارک دیده شده توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان  مشهد - عطایی گفت: فرایند تأمین، توزیع و مصرف آن‌ها در چهارچوب "سامانه کنترل کیفی" با نظارت کامل صورت گرفته و از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار است.

وی گفت: چنانچه هر نوع کود از لحاظ کیفیت نامناسب باشد بطور خودکار و نظام‌مند شناسایی شده و بلافاصله از چرخه توزیع در بخش کشاورزی کشور حذف می‌شود.

عطایی گفت: نتایج مثبت آزمایش‌های مستمر موسسات تحقیقاتی و نهاد‌های نظارتی از انبار‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، مؤید کیفیت بالای کود‌های تدارک شده توسط دولت است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی گفت: بر این اساس به همه کشاورزان دریافت و مصرف‌کننده کود‌های یارانه‌ای اطمینان می‌دهیم کیفیت کود‌های توزیعی تایید شده و مناسب است.

وی از همه بهره‌برداران بخش کشاورزی درخواست کرد تا ضمن رعایت نکات فنی در مصرف نهاده‌ها، انواع کود مورد نیاز خود را مطابق دستورالعمل‌های فنی ابلاغی فقط از شبکه رسمی فروش، به ویژه کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مستقر در شهرستان‌ها تهیه کنند.

حجم مصرف کود‌های یارانه‌ای در بخش کشاورزی خراسان رضوی زیاد نیست

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی گفت: بر اساس آمار و اطلاعات موثق، وضعیت مصرف کود‌های یارانه‌ای "ازته، فسفاته و پتاسه" در بخش کشاورزی این استان در سال‌های اخیر زیاد نبوده است و خراسان رضوی از این نظر پٌرمصرف محسوب نمی‌شود.


بیشتر بخوانید


 عطایی‌ گفت: بر این اساس مقادیر مورد مصرف کود‌های یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه در بخش کشاورزی خراسان رضوی همواره کمتر از میزان توصیه شده توسط موسسه تحقیقات خاک و آب و مطلوب بوده است.

وی گفت: میزان نیاز کشور به انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه هر سال از سوی موسسه تحقیقات خاک و آب به وزارت جهاد کشاورزی اعلام می‌شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی گفت: همچنین مقادیر کود‌های مورد نیاز هم به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اعلام و طی برشی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی گفت: میزان کود مورد نیاز سالانه در خراسان رضوی نیز از سوی سازمان جهاد کشاورزی به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اعلام شده و پس از آن این شرکت کود مورد تعهد را برای بخش کشاورزی خراسان رضوی تأمین می‌کند.

عطایی گفت: میزان نیاز متوسط بخش کشاورزی کشور به کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه مطابق ابلاغ موسسه تحقیقات خاک و آب ۴.۵ میلیون تن در سال است و حال آنکه در یک دهه اخیر حجم مصرف کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه در بخش کشاورزی بطور سالانه هیچگاه به سه میلیون تن نیز نرسیده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی گفت: بر این اساس امسال حجم تعهد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای تهیه کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز بخش کشاورزی در این استان ۱۷۷ هزار و ۵۰۹ تن بود که تاکنون فقط ۱۰۲ هزار و ۹۱۳ تن آن در خراسان رضوی به فروش رسیده است.

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۳:۴۵ ۱۹ دی ۱۴۰۰
خیلی مهم است که در محصولات کشاورزی از چه کودی استفاده می شود؟ چون روی سلامت محصول کشاورزی بسیار تاثیر گذار است